نسل دوم فبلت Vega Note از پنتک، احتمالاً اولین دستگاه مجهز به پردازنده‌ی 64 بیتی اسنپدراگون 810 کوالکام خواهد بود

یک‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۲
مطالعه 2 دقیقه
یک منبع خبری در کره، گزارش می‌کند که کمپانی Pantech در حال کار بر روی نسخه‌ی بعدی فبلت Vega Note خود است و این دستگاه در میان اولین دستگاه‌هایی خواهد بود که از پردازنده‌ی 64 بیتی تازه معرفی شده‌ی کوالکام، یعنی اسنپدراگون 810 بهره خواهد برد.
تبلیغات

 همان‌گونه که پیش‌تر به اطلاع شما رساندیم، اسنپدراگون 810 پردازنده‌ای رام نشدنی از کوالکام است که با استفاده از طراحی big.LITTLE آرم و همراهی واحد پردازش گرافیکی Adreno 430 فعالیت خواهد کرد. این چیپست، توانایی مدیریت ویدئوهای 4K را در 30 فریم بر ثانیه داراست و از شبکه‌ی مخابراتی LTE-Advanced تا سرعت 300Mbps پشتیبانی می‌کند.

کوالکام وعده داده که این چیپ سیلیکونی تا پایان سال جاری میلادی در دسترس تولیدکنندگان قرار خواهد گرفت و انتظار می‌رود دستگاه‌های مجهز به این پردازنده تا نیمه‌ی اول سال 2015 راهی بازار مصرف شوند. آنچه در خصوص گزارش‌های بدست آمده در خصوص فبلت جدید Pantech قابل توجه است، معرفی و ارائه‌ی آن در نیمه‌ی دوم سال جاری خواهد بود که زودتر از انتظارات موجود به نظر می‌رسد.

گفته می‌شود که فبلت Vega Note جدید به یک صفحه‌نمایش 6 اینچی با رزولوشن 1440 در 2560 مجهز خواهد شد تا تمام قدرت نمایشی چیپ جدید را به نمایش بگذارد. همچنین ممکن است ویژگی‌هایی نیز برای مصرف بهینه و خنک نگاه‌داشتن دستگاه در نظر گرفته شده باشد. دستگاه‌های پرچمدار پنتک، معمولاً عرضه‌ی گسترده‌ای نداشته و راه خود را به خارج از آسیا باز نمی‌کنند؛ بنابراین حتی اگر پنتک با نسخه‌ی جدید Vega Note موفق شود اولین دستگاه مجهز به چیپ 64 بیتی اسنپدراگون 810 را روانه‌ی بازار نماید و خود را تا سرخط خبرها بکشاند، همچنان شاهد فراگیر‌شدن آن نخواهیم بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات