درایو جدید NVMe PCIe SSD سامسونگ قادر است سرعت خوانش پیاپی 3000 مگابیت بر ثانیه را ارائه کند

سه‌شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۲
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ از درایو SSD فوق‌سریع جدید خود پرده برداشت که عملکرد تأثیرگذاری را ارائه می‌کند. این SSD جدید که SSF-5639 NVMe PCIe SSD نامیده می‌شود، برای اولین بار در سرور DELL PowerEdge R920 مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
تبلیغات

 دل و سامسونگ با ارائه این درایو ذخیره‌سازی، خود را بعنوان اولین سازندگانی که یک PCIe SSD را روانه بازار نموده‌اند که از پروتکل NVMe برای ارائه عملکرد بهتر بهره می‌برد، مطرح کرده‌اند. سامسونگ مدعی است که این SSD جدید قادر است داده‌های تصادفی را در عرض 25 میکروثانیه بنویسد. چنین سرعتی سرور را قادر می‌سازد که در وظایف مربوط به داده‌های سنگین با سرعت بسیار بیشتری فعالیت کند.

این SSD در سه حجم مختلف 400، 800 و 1600 گیگابایتی عرضه می‌شود. این سخت‌افزار با در نظر گرفتن کاربردهای تجاری طراحی شده و استقامت 7 بار نوشتن کلی در طول روز به مدت 5 سال را داراست. سامسونگ این مسأله را نیز ذکر کرده که نسخه‌ی 1.6 ترابایتی این درایو از سرعت خواندن پی‌در‌پی 3000 مگابیت بر ثانیه برخوردار است. این SSD همچنین قادر است خوانش داده‌های تصادفی را با سرعتی معادل 7500 IOPS پردازش نماید. سامسونگ می‌گوید که سطح عملکردی IOPS سه برابر سریع تر از یک دستگاه ذخیره‌سازی SSD با  SAS 12Gbps است. همانگونه که می‌دانیم مصرف بهینه‌ی انرژی نیز در دیتاسنترها و اتاق‌های نگهداری سرور بسیار حائز اهمیت است و SSD جدید نیز قادر است تا 25 درصد IOPS بیشتر را در ازای هر وات نسبت به یک SSD از نوع 12Gbps SAS پردازش نماید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات