اسناد فاش شده در دادگاه اخیر نشان می‌دهد که چرا اپل می‌خواهد تلفن‌هایی با ابعاد بزرگ‌تر تولید کند

شنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۳
مطالعه 4 دقیقه
در جریان برگزاری دادگاه رسیدگی به شکایت اپل از سامسونگ بخشی از اسناد داخلی این کمپانی منتشر شده است که نشان از اهداف این کمپانی در جهت مقابله با ابزار‌های اندرویدی دارد. این سیاست‌ها همچنین راهکارهایی را نیز برای افزایش فروش ابزار اپلی پیشنهاد داده‌اند. در ادامه به بررسی موارد ذکر شده در این سند خواهیم پرداخت.
تبلیغات

در جریان پرسش از فیل‌شیلر، مدیر بازاریابی کمپانی اپل، بخشی از اسناد مربوط به برنامه‌ریزی برای فروش محصولات در سال 2014 میلادی که متعلق به فروردین ماه سال پیش است، منتشر شده است. این اسناد حکایت از کاهش درخواست برای تلفن‌های‌هوشمند دارد که گواه این ادعا نرخ رشد تلفن‌های‌هوشمند عنوان شده است که می‌تواند منجر به کاهش فروش آیفون‌های اپل نیز شود. این سند همچنین اطلاعاتی را از سوی علایق کاربران ارائه داده است که به سوی محصولاتی با صفحه‌ی نمایش بزرگ‌تر با قیمت پایین‌تر سوق پیدا کرده است. این سند با عنوان «کاربران در پی چیزی هستند که ما ارائه نمی‌دهیم» نام‌گذاری شده است.

پس از نمایش بخشی از این اسناد، وکلای اپل این اسناد را از منظر عموم دور کرده و اعلام کردند که این اسناد جزو مدارک داخلی کمپانی بوده و باقی قسمت‌ها ربطی به موضوع کنونی دادگاه ندارد. در ادامه بیل‌پرایس، وکیل مدافع سامسونگ سند دیگری را به نمایش گذاشت که دربردارنده‌ی محتوایی مبنی بر رقابت تلفن‌های‌هوشمند در بازار‌های توسعه یافته دارد. این سند به این موضوع اشاره کرده است که در دو سال آتی شمار بالایی از تلفن‌های‌هوشمند اندرویدی با اندازه‌ صفحه‌ی نمایش بیش از چهار اینچ در بازار حضور خواهند داشت.

iPhoneGrowth

در مورد اپل، این کمپانی هم‌اکنون محصولاتی را با اندازه‌ی صفحه‌ی نمایش 4 اینچ به بازار عرضه می‌کند که شامل آیپاد تاچ و آیفون 5S است. اما گویا این کمپانی درصدد عرضه‌ی محصولاتی با صفحه‌ی نمایش 4.7 و 5.5 اینچ در سال 2014 میلادی است که در قالب آیفون 6 به بازار عرضه خواهد شد.

تبلیغات سامسونگ

علاوه بر بررسی آمارها و بررسی‌های انجام شده توسط اپل از وضعیت بازار، سامسونگ به مرور مکاتبات داخلی و همچنین ایمیل‌های رد و بدل شده توسط کارکنان داخلی اپل با آژانس‌های تبلیغاتی همکار با کاپرتینویی‌ها در مورد کمپین تبلیغاتی سامسونگ پرداخت. موضوع تمامی این گفتگوها به بررسی اثرگذاری این کمپین تبلیغاتی پرداخته است. مجموعه ی این تبلیغات و مخصوصا تبلیغ پخش شده در جریان برگزاری مسابقه‌ی فینال فوتبال در ایالات متحده از اثر بخشی بالایی برخوردار بوده است، بطوریکه فیل‌شیلر را وادار به واکنش و مقابله کرده است.

فیل‌شیلر در ایمیلی که به جیمز‌ وینست، مدیر یکی از آژانس‌های تبلیغاتی همکار با اپل ارسال کرده، اظهار نظر جالبی داشته است:

این افراد با نیازهای بازار و تعریف محصولات خود به بهترین شکل آشنا هستند در حالی که ما برای نمایش امکانات آیفون با مشکل مواجه هستیم. این مساله واقعا تاسف‌برانگیز است، چراکه ما محصولات به مراتب با کیفیت‌تری داریم. اعضای هیئت مدیره‌ی اپل در این مورد واکنش نشان دهده و سیاست در پیش گرفته شما توسط ما را مورد سوال قرار داده‌اند.

سامسونگ با نمایش مدارکی در مورد تبلیغات خود که کمپین Next Big Thing نام گرفته است، از نگرانی اپل من‌باب نمایش این تبلیغات پرده برداشته است. سامسونگ در جریان پرسش از سامسونگ، این مساله را با نمایش ایمیل دیگری که بین تیم‌کوک و فیل‌شیلر رد و بدل شده، نشان داد که در آن شیلر از روند کاری Media Arts Lab اظهار نارضایتی کرده است.

شیلر در این ایمیل چنین اظهار نظر کرده است:

شاید نیازمند یافتن یک آژانس تبلیغاتی جدی باشیم. من تلاش خود را برای ممانعت از رسیدن این به مرحله به انجام رساندم، اما این کمپانی تبلیغاتی قادر به رفع نیازهای ما نیست.

شیلر در گفتگو با وکلای اپل، از بروز مشکلاتی با کمپانی تبلیغاتی Arts Media Lab سخن به میان آورده است، اما تمامی موارد در حد گفتگو باقی مانده است.

این دادگاه در مورد بررسی شکایت اپل از سامسونگ به‌دلیل سواستفاده از 5 فناوری پتنت شده توسط اپل است که در 37 میلیون تلفن‌هوشمند فورخته شده توسط سامسونگ از سال 2011 مورد استفاده قرار گرفته است. همچنین سامسونگ نیز با طرح شکایتی اپل را محکوم به استفاده از دو فناوری متعلق به خود کرده و در این بین درخواست غرامت 6.9 میلیون دلاری را از اپل تقدیم دادگاه کرده است. این دادگاه از روز دوشنبه و با 8 نفر در هیئت ژوری آغاز به کار کرده که در آن اپل درخواست غرامت 2 میلیارد دلاری از سامسونگ دارد.

این توضیحات با تشریح مراحل ساخت آیفون همراه شده است که دربردارنده‌ی توضیحاتی در مورد ایجاد ویژگی‌هایی چون Slide to Unlock و کلیک روی لینک‌های موجود در مرورگر برای برقراری مستقیم تماس تلفنی است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات