مایکروسافت هنوز در مورد نامگذاری تلفن‌های‌هوشمند خود تصمیم نگرفته است

دوشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۸
مطالعه 2 دقیقه
همانطور که می‌دانید روز جمعه نوکیا رسماً به زیر پرچم مایکروسافت رفت و براساس اطلاعات موجود ردموندی‌ها در نظر دارند تا نام بخش سرویس‌ها و ابزار‌های نوکیا را که مایکروسافت به قیمت 7.2 میلیارد دلار خریداری کرده، به Microsoft Mobile Oy تغییر دهند. مایکروسافت این نام را به جای برند نوکیا روی تلفن‌های‌هوشمند لومیا و آشا مورد استفاده قرار نخواهد داد.
تبلیغات

مایکروسافت علاوه بر خرید بخش سرویس‌ها و ابزار‌های نوکیا، گواهی استفاده از نام نوکیا را برای 10 سال از آن خود کرده است که از این جهت امکان استفاده از برند نوکیا را در تلفن‌های‌هوشمند آتی این کمپانی ممکن ساخته است.

در واقع Microsoft Mobile Oy نام زیر مجموعه‌ای از کمپانی مایکروسافت است که بخش سرویس‌ها و ابزار‌های نوکیا زیر نظر این قسمت به فعالیت خواهد پرداخت. مایکروسافت حتی با ارسال نامه‌ای محرمانه به سایر تولیدکنندگان، استفاده از نام جدید را در مکاتبات متذکر شده است. اما گویا ردموندی‌ها در پی آن هستند تا نام جدیدی را برای تلفن‌های‌هوشمند خود یافته و از آن برای عرضه‌ی محصولات استفاده کنند.

شاید به این نتیجه برسید که مایکروسافت با خریداری گواهی نام نوکیا از کمپانی فنلاندی به تولید تلفن‌های‌هوشمند با برند لومیا ادامه خواهد داد، چراکه این برند شناخته شده است. شاید شماری دیگر از کاربران نیز بر این عقیده باشند که مایکروسافت دوباره Microsoft KIN را به حیات بازگردانده و از این نام در تلفن‌های‌هوشمند خود استفاده کنند. نوکیا پیش از نهایی شدن قرار داد با نوکیا از نام‌‌گذاری به جای اختصاص دادن اعداد روی تلفن‌های‌هوشمند خود استفاده کرد که می‌توان به Lumia Icon اشاره کرد که با همکاری ورایزون در ایالات متحده عرضه می‌شود. براساس شنیده‌ها نیز T-Mobile نیز درصدد عرضه‌ی Lumia 635 با نام Nokia Monarch به بازار است.

یکی دیگر از احتمالات در نامگذاری تلفن‌های‌هوشمند ویندوزفونی تولید مایکروسافت، استفاده از نام سرفیس است که پیش از این با تبلت‌های مایکروسافت شناخته شد. پیش از این نیز شایعاتی در مورد احتمال تولید یک تلفن‌هوشمند با نام سرفیس به گوش رسیده بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات