با وجود عینک‌های هوشمند، دیگر نگران رفتار خود با دیگران نباشید

پنج‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
تاکنون روبات‌ها به خوبی توانسته‌اند، مهارت های فیزیکی انسان‌ها را ارتقا دهند، اما مهارت‌های اجتماعی که به احساسات انسان وابسته‌اند چطور؟ یک دکتر ژاپنی، عینکی را طراحی نموده که با بهره‌گیری از سنسورهای متعدد، قادر به نشان دادن احساسات انسان براساس رفتار شخص و شرایط محیط است. برای آشنایی بیشتر با این عینک هوشمند، با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

این عینک به گونه‌ای طراحی شده، که علاوه بر پوشاندن چشمان کاربر، موجب کاهش دید او نمی‌شود و به کاربر اجازه انجام کارهای روزمره را می‌دهد. از این عینک می‌توان در بحث‌های گروهی نیز استفاده کرد. همانطور که در ویدئو مشاهده می‌کنید، چشم‌ها به طرف شخصی که در حال صحبت کردن است، تغییر جهت می‌دهد.

دکتر هیروتاکا اوساوا، نسخه پیشرفته‌ای از این عینک‌ها را با نام AgencyGlass طراحی نموده است. چشم‌های به کار رفته در آن، با توجه به عکس العمل شخص، به حرکت در می‌آیند. برای مثال، با تکان دادن سر، به صورت کاملا طبیعی پلک می‌زند. در زمانی که شما به خواب می‌روید، چشم‌ها به حرکات طبیعی خود ادامه می‌دهند تا فرصت استراحت برای شما ایجاد شود. جابه‌جایی سر توسط یک ژیروسکوپ و شتاب‌سنج، تشخیص داده می‌شود تا حرکات چشم‌ها متناسب با آن صورت گیرد. این عینک تنها به این امکانات محدود نمی‌شود، زمانی که درحال استراحت هستید و سیستم تشخیص دهد که یک نفر در حال نگاه کردن به شما است، جهت چشم‌ها به صورت خودکار به سمت بالا تغییر جهت می‌دهد، تا این شخص متوجه بسته بودن چشم‌های شما نشود. همچنین طراحی این عینک به گونه‌ای صورت گرفته که چهره شما دوستانه‌تر به نظر برسد.

ظاهرا هدف اوساوا از ساخت این نوع عینک، بهبود برخورد‌های اجتماعی و کاهش بار مسئولیت از روی دوش کاربران آن است. به عقیده وی، این وسیله می‌تواند استرس ناشی از توقع دیگران برای داشتن رفتاری خاص را کاهش دهد.

نظر شما در باره این محصول چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات