آیا نکسوس 8 گوگل توسط اچ‌تی‌سی تولید خواهد شد؟

دوشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
تبلت‌های نکسوس گوگل جزو محبوب‌ترین تبلت‌های بازار به شمار می‌رود که علی‌رغم امکانات و مشخصات فنی بالا، از قیمت پایین در مقایسه با رقبا بهره می‌برند. انتشار تصاویری از تبلت نکسوسی منتسب به نکسوس 8 گمانه‌زنی‌ها در مورد عرضه‌ی تبلت 8 اینچی نکسوس را در تابستان سال جاری افزایش داده است. حال براساس گزارش‌های غیررسمی منتشر شده گویا پس از عرضه‌ی دو نسل از نکسوس 7 توسط ایسوس، اچ‌تی‌سی وظیفه‌ی تولید نکسوس 8 را بر عهده گرفته است.
تبلیغات

براساس گزارشی که در دیجی‌تایمز منتشر شده است، غول جستجوگر اینترنی دنیا در نظر دارد تا برای ایجاد تحول در طراحی تبلت‌های نکسوس وظیفه‌ی تولید نکسوس 8 را به اچ‌تی‌سی واگذار کند. به‌نظر می‌رسد ایسوس نیز علاقمند به تولید تلفن‌های‌هوشمند و تبلت‌هایی است که تحت برند خود تولید می‌شود.

در صورتی که نسخه‌ی گوگل‌پلی جی‌پد ال‌جی را جزو تبلت‌های اندرویدی گوگل حساب نکنیم، در نتیجه نکسوس اچ‌تی‌سی اولین تبلت 8 اینچی خواهد بود که اندروید خام و خالص را به همراه استانداردهای گوگل در اختیار کاربران قرار می‌دهد. همچنین اچ‌تی‌سی نیز پس از تولید اولین تلفن‌هوشمند از سری نکسوس با نام نکسوس وان، مجددا با نکسوس 8 به جمع نکسوسی‌ها باز خواهد گشت. این اقدام از سوی کمپانی تایوانی اچ‌تی‌سی نیز یک حرکت جالب توجه خواهد بود. اچ‌تی‌سی در نظر دارد تا با نفوذ بیشتر در بازار، محصولات خود را در اختیار طیف وسیعی از کاربران قرار دهد. براساس اطلاعات منتشر در دیجی‌تایمز، به نظر می‌رسد گوگل برای فروش این تبلت برخلاف نسل‌های پیشین تب و تاب زیادی ندارد. نسخه‌های پیشین موفقیت خوبی را از آن خود کرده‌اند که گوگل را مجاب به تولید نسخه‌ای دیگر از این سری می‌کند.

از آنجایی که کنفرانس I/O‌گوگل در آخرین هفته از سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری برگزار خواهد شد، هنوز مشخص نیست که آیا این کمپانی این فرصت را برای معرفی نکسوس 8 استفاده خواهد کرد یا خیر؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات