نبرد بازی‌های انحصاری به دنیای تلفن‌های هوشمند کشیده شد

یکی از حوزه‌های رقابت کنسول‌های بازی و مخصوصاً پلی‌استیشن‌ها با ایکس‌باکس‌های مایکروسافت عرضه‌ی بازی‌های اختصاصی است که مبنای تصمیم‌گیری شماری از کاربران شده است. حال این وضعیت به دنیای ابزار‌های قابل حمل نیز گسترش یافته و دو پلتفرم بزرگ اندروید و iOS با در اختیار گرفتن بازی‌های پرطرفدار و اختصاصی کردن آن‌ها سعی در جذب کاربران از این روش دارند.

براساس گزارش منتشر شده توسط وال‌استریت ژورنال، بازی‌ها یکی از پردرآمدترین شاخه‌های موجود در دسته بندی اپلیکیشن‌های موجود برای تلفن‌های‌هوشمند و تبلت‌ها هستند، از این‌رو بازیگران اصلی دنیای ابزار‌های موبایل که شامل اندروید و iOS است در حال یارگیری برای ورود به فاز بعدی مبارزه و جذب کاربران هستند. دست‌اندرکاران هر دو پلتفرم سعی دارند تا با جذب بازی‌ها و توسعه‌دهندگان این بازی‌ها به تیم خود، از گزینه‌های بیشتری در بازار برای مجاب کردن کاربران برخوردار باشند. پلتفرم‌های نامبرده با ارائه‌ی خدماتی چون جایگیری در بهترین مکان در فروشگاه آنلاین و همچنین جذب آگهی‌های مناسب برای پورتال اختصاصی بازی‌ها، توسعه‌دهندگان این اپلیکیشن‌های پرطرفدار را در سمت خود نگه داشته و بازی‌های محبوب را به یک اپلیکیشن اختصاصی برای پلتفرم خود بدل کنند. برای مثال می‌توان به 2 Plants Vs. Zombies اشاره کرد که سال گذشته ابتدا برای ابزار‌های اپلی ارائه شد و پس از گذشت دو ماه کاربران اندرویدی قادر به استفاده از این اپلیکیشن شدند.

سری بازی‌های Cut The Rope نیز از چنین الگویی پیروی کرده‌اند. همچنین کمپانی بازی‌سازی Gameloft که بازی‌های چون Asphalt را برای ابزار‌های موبایل عرضه می‌کند، علی‌رغم شنیده‌ها که حاکی از مذاکرات این کمپانی برای عرضه‌ی عناوین اختصاصی برای iOS داشت، این کمپانی همچنان به عرضه‌ی بازی‌های خود برای هر دو پلتفرم ادامه خواهد داد. برخلاف کنسول‌های بازی و علی‌رغم تلاش‌های کمپانی‌های حامی این دو پلتفرم، هیچ‌یک قادر به جذب یک عنوان بازی به‌عنوان یک نمونه‌ی اختصاصی نشده است. پیش‌بینی‌ها نیز حکایت از این امر دارند که استفاده از بازی‌های اختصاصی به امری متداول در ابزار‌های قابل حمل تبدیل نخواهد شد، اما گوگل و اپل سخت تلاش خواهند کرد تا عناوین اختصاصی بیشتری را جذب اکوسیستم خود کنند.

از سراسر وب

  دیدگاه
کاراکتر باقی مانده