اکسپریا Z2 کامپکت سونی فاش شد

جمعه ۲۹ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۸
مطالعه 2 دقیقه
ظاهرا سونی قصد دارد رویه سال گذشته خود را امسال نیز ادامه دهد و نسخه کوچک‌تر Xperia Z2 را با نام Xperia Z2 Compact روانه بازار نماید. اخیرا تصاویر منتسب به این تلفن توسط شبکه میکروبلاگینگ چینی به بیرون درز کرده‌اند. این تصاویر نشان می‌دهند که تلفن کامپکت جدید سونی از نظر ظاهری بسیار شبیه به برادر بزرگ‌ترش است.
تبلیغات

ظاهرا سونی برخلاف رقبای همچون سامسونگ، اچ‌تی‌سی و ال‌جی قصد دارد تا تنها سایز تلفن پرچمدار خود را در نسخه کامپکت کاهش دهد و همچنان از سخت‌افزار قدرتمندی در آن بهره ببرد.

براساس گزارش‌های غیر رسمی، تلفن Xperia Z2 Compact به همان دوربین ۲۰.۷ مگاپیکسلی با سنسور 1/2.3 اینچی و فلاش تک LED مجهز خواهد شد. این تلفن از NFC پشتیبانی می‌کند و پنل پشت آن به رنگ مشکی است و گفته می‌شود این بار از جنس شیشه ضد خش در آن استفاده شده است.

همچون روال همیشه انتظار می‌‌رود این تلفن نیز ضد آب و ضد گرد و غبار باشد، اما شایعه شده که Z2 Compact اولین تلفن سونی خواهد بود که بطور کامل در مقابل نفوذ مایعات مقاوم خواهد بود. ظاهرا سونی قصد دارد تا یک لایه محافظ سرتاسری به دور قطعات دستگاه بکشد تا به هیچ‌وجه امکان نفوذ مایعات به داخل دستگاه وجود نداشته باشد.

تلفن Xperia Z2 Compact سونی قرار است از نظر مشخصات فنی کاملا شبیه به Z2 باشد؛ به این ترتیب این تلفن از صفحه نمایش 1080p، درگاه microSD  با پشتیبانی از کارت حافظه ۱۲۸ گیگابایتی و پردازنده Snapdragon 801 کوالکام بهره خواهد برد. این در حالی است که رقبای این تلفن مانند گلکسی مینی‌های سامسونگ به پردازنده ضعیف‌تر همچون Snapdragon 400 مجهز می‌شوند.

انتظار می‌رود سونی در نیمه اول سال ۲۰۱۴ از تلفن Z2 Compact رونمایی کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات