با فروش 7 میلیون دستگاه پلی‌استیشن 4، سونی فراتر از پیش‌بینی‌های خود به پیش می‌رود

پنج‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
پس از عرضه‌ی نسل جدیدی کنسول‌های بازی در آذر ماه سال گذشته، شاهد انتشار اخباری در مورد شکسته شدن رکوردهای فروش هستیم. سونی با پلی‌استیشن 4 در حال فتح قله‌های جدیدی است که فروش هفت میلیون دستگاه پلی‌استیشن 4 تا امروز از جمله‌ی مهم‌ترین آن ها است.
تبلیغات

پس از گذشت مدت کوتاهی از اعلام گذر از فروش پنج میلیون دستگاه پلی ‌استیشن یک ماه پیش از موعد پیش‌بینی شده توسط این کمپانی ژاپنی، سونی بهانه ی بهتری برای جشن گرفتن و گرامی داشتن دارد. سونی با انتشار گزارشی اعلام کرده است که این کمپانی تا ۶ آپریل یعنی 17 فروردبن ماه جاری، موفق به عرضه‌ی پلی ‌استیشن ۴ در بیش از 72 کشور جهان شده است که ارمغان آن دستیابی به فروش 7 میلیون دستگاهی است. این کمپانی اعلام کرده است که فروش بازی‌ها نیز با شتاب بالایی در حال ادامه است، بطوریکه از زمان عرضه‌ی این کنسول 20.5 میلیون نسخه از بازی‌های عرضه شده برای پلی‌استشن ۴ از فروشگاه‌ها خریداری شده یا دانلود شده‌اند. ضمناُ در این مدت کاربران 135 میلیون بار کلید Share روی دسته‌ی بازی را فشار داده‌اند.

کمپانی سونی از آخرین اعلام فروش کنسول مایکروسافت توسط ردموندی‌ها چندین بار آمار فروش خود را اعلام کرده است، اما مایکروسافت اطلاعاتی در این‌باره ارائه نکرده که می‌توان آن را به حساب فروش پایین آن نسبت به پلی‌استیشن 4 دانست، هرچند ایکس ‌باکس وان نیز فروش خوبی داشته و با قدرت در بازار حاضر شده است. علی‌رغم عدم ارائه‌ی آمارهای فروش، مایکروسافت بروزرسانی‌هایی را برای کنسول ایکس ‌باکس وان منتشر ساخته است که منجر به اضافه شدن قابلیت‌های جدیدی به کنسول خود شده، در مقابل سونی نیز اعلام کرده است که بروزرسانی بزرگی برای پلی‌استیشن در راه است که امکان استفاده از درایوهای خارجی، HDCP off و شماری دیگر از فناوری‌ها را ممکن می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات