تصویر تلفن‌هوشمند منتسب به آمازون منتشر شد: صفحه‌ی نمایش 4.7 اینچی به‌همراه شش دوربین

چهارشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۴
مطالعه 2 دقیقه
شایعات در مورد ساخت و توسعه‌ی تلفن‌هوشمندی توسط آمازون برای مدت‌ها در میان شایعات و گمانه‌زنی‌های دنیای آی‌تی مطرح بود. اما گویا شایعات رنگ واقعیت به خود گرفته و در آینده‌ی نزدیک شاهد معرفی تلفن‌هوشمند آمازون خواهیم بود. وب‌سایت BGR با انتشار تصویری مدعی شده که این تلفن‌هوشمند به آمازون تعلق داشته و محصول در دست تولید این کمپانی است.
تبلیغات

شاید اولین اظهار نظر هر شخصی با دیدن این تصویر، ظاهر نه چندان دلچسب این تلفن‌هوشمند باشد، اما باید به این نکته اشاره کرد که احتمالا قابی این تلفن‌هوشمند را در آغوش گرفته تا طراحی و ظاهر اصلی آن از چشم‌های تیزبین پنهان شود. اما برای برگرفتن برخی اطلاعات در مورد این تلفن‌هوشمند نیاز به دریدن جامه‌ی این محصول نبوده و می‌توان براحتی پنج دوربین تعبیه شده در قسمت جلویی را مشاهده کرد که در بالا و پایین صفحه‌ی نمایش تعبیه شده است. مجموعه‌ی این دوربین‌ها با اضافه شدن دوربین پشتی به شش عدد افزایش می‌یابد. در کنار این تلفن‌هوشمند نیز می‌توان کلید‌های فیزیکی برای تنظیم صدا و کلید روشن/خاموش را نیز مشاهده کرد. تصویر مورد نظر گویای استفاده از یک صفحه‌ی نمایش 4.7 اینچی است که با شنیده‌های پیشین در مورد سایز این صفحه‌ی نمایش مطابقت دارد.

پیش از بررسی سایر موارد ممکن در مورد این تلفن‌هوشمند، باید ابتدا به بررسی علت استفاده از پنج دوربین در جلو بپردازیم. مطمئنا دوربین پشتی برای استفاده به منظور تصویربرداری است که کاربرد مشابهی همچون سایر تلفن‌های‌هوشمند دارد. یکی از دوربین‌های جلویی نیز برای انجام مکالمات ویدئویی در نظر گرفته شده است. اما در مورد 4 دوربین جلویی باید منتظر کاربرد خاصی برای آن بود. شاید آمازون در نظر دارد برای اینترفیس سه بعدی خود از این چهار دوربین بهره بگیرد. احتمالا این چهار دوربین برای سنجش موقعیت سر و چشم کاربر مورد استفاد قرار می‌گیرد تا از طریق داده‌های دریافتی قادر به ارائه‌ی تصویر سه بعدی بی‌نیاز از عینک باید. BGR اعلام کرده که چهار دوربین جلویی سنسورهای کم‌مصرف مادن قرمز هستند.

اما در ورای این صفحه‌ی نمایش، آمازون چه سخت‌افزاری را به‌عنوان مغز پردازشی در نظر گرفته است؟ احتمالا شاهد استفاده از ۲ گیگابایت حافظه‌ی رم در کنار یک تراشه از اسنپ‌دراگون خواهیم بود که هنوز مدل آن مشخص نیست. برخلاف تلفن‌های‌هوشمند ارائه شده به بازار که رزولوشن صفحه‌ی نمایش آن‌ها 1080p است، به نظر می‌رسد آمازون در نظر دارد تا این تلفن‌هوشمند را با صفحه‌ی نمایشی با رزولوشن 720p به بازار عرضه کند.

همچنین براساس این گزارش نسخه‌ی ارزان‌تری از این تلفن‌هوشمند نیز تا پایان سال جاری میلادی به بازار عرضه خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات