گوگل امکان ویرایش نتایج سرویس ترجمه‌ی گوگل را بصورت آزمایشی راه‌اندازی کرد

شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۲
مطالعه 2 دقیقه
سرویس مترجم گوگل یکی از پرکاربردترین سرویس‌های این کمپانی است که بسیاری از کاربران را از سایر دیکشنری‌های موجود بی‌نیاز کرده است. این سرویس همراه با اپلیکیشن‌ها و افزونه‌هایی نیز برای کاربران در دسترس است. اما اخیراً گوگل ویژگی جدیدی را به این سرویس اضافه کرده است که مطمئناً منجر به پیشرفت و رشد بی‌اندازه‌ی این مترجم آنلاین خواهد شد. این قابلیت امکان ویرایش نتایج ترجمه است.
تبلیغات

براساس گزارش منتشر شده در وب‌لاگ غیر رسمی سیستم‌عامل گوگل، هم‌اکنون می‌توان از یک ویژگی با نام Improve This Translation در مترجم آنلاین گوگل استفاده کرد.

GTransInt

زمانی که کاربر روی این کلید کلیک می‌کند، قادر است تا متن یا واژه‌ی نمایش داده شده را تصحیح و ویرایش نماید. پس از اعمال تغییرات مورد نظر، پیامی به شکل زیر نمایش داده می‌شود:

همکاری شما برای بالا‌بردن کیفیت ترجمه به کار برده شده و برای سایر کاربران نیز نمایش داده خواهد شد.

پیش از این نیز کاربران قادر بودند تا در صورت عدم ترجمه‌ی صحیح یک واژه از میان یک جمله، آن را انتخاب کرده و از میان گزینه‌های دیگر موجود که برای ترجمه در نظر گرفته شده است، گزینه‌ی صحیح‌تر را انتخاب نمایند.

آیا در آینده شاهد استفاده از این ویژگی به‌عنوان یک سرویس دائمی خواهیم بود یا خیر؟ این سیاست همانند استراتژی است که ویکیپدیا برای تکمیل دانشنامه‌ی خود در پیش گرفته است. قاعدتاً در صورت بکارگیری چنین سیاستی باید شاهد بالا رفتن صحت ترجمه‌ی گوگل باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات