تماشا کنید: کنترل Drone با استفاده از آکیولس ریفت از طریق حرکات سر

پنج‌شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
پرواز یکی از قدیمی‌ترین آرزوهای انسان است که با اختراع هواپیما آغاز شده و بشر با ادامه‌ی ساخت انواع وسیله‌های پروازی به سیراب‌کردن عطش خود برای لمس پرواز و تجربه‌ی بهتر آن ادامه داده است. واقعیت افزوده یکی از شیوه‌های کم‌خطر برای کسب این تجربه است؛ اما در صورت ترکیب واقعیت افزوده با پرواز واقعی چه اتفاقی خواهد افتاد؟ یک برنامه‌نویس آلمانی با استفاده از آکیولس ریفت یک پهپاد را به کنترل درآورده است. با ما همراه باشید.
تبلیغات

دیِگوآرائوس یک توسعه‌‌دهنده‌ی مقیم برلین است که یک روبات پرنده یا به بیان بهتر یک پهپاد را با آکیولس ریفت ترکیب کرده است که نتیجه‌ی آن ایجاد سیستمی به منظور کنترل این پهپاد با استفاده از آکیولس ریفت و تکان‌های سر شخصی است که آکیولس ریفت را بر سر نهاده است. در ویدئویی که در ادامه قرار گرفته می‌توانید این کار عیناً تماشا کنید.

آرائوس این روبات پرنده را با استفاده از آکیولس ریفت در پارکی در شهر برلین هدایت می‌کند. وی با بهره‌گیری از دوربین‌های تعبیه شده روی این پهپاد قادر به دیدن مسیر پروازی و در نتیجه هدایت این روبات پرنده است. برای هدایت وی فقط سر خود را به طرفین حرکت می‌دهد. هرچند دید از طریق نمای پروازی روبات پرنده نیز در برخی مواقع از تصادف با طرفین ممانعت به عمل نمی‌آورد.

لینک دانلود ویدئو

این اولین باری نیست که یک برنامه‌نویس یا علاقمند قادر به کنترل یک پهپاد از طریق آکیولس ریفت شده است؛ بلکه پیش از این نیز افراد دیگری این کار را انجام داده‌اند. می‌توانید کد منتسب به پهپاد Oculus که بصورت متن‌باز منتشر شده است را از GitHub دانلود کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات