آیفون 5s اطلاعات حرکتی شما را 4 روز پس از اتمام باتری نیز حفظ می‌کند

چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
برخی از کاربران نسبت به بعضی از اقدامات کمپانی‌ها به دلایل امنیتی احساس نگرانی می‌کنند و غالبا این افراد کمپانی‌هایی چون گوگل و فیس‌بوک را جزو مراکزی در نظر می‌گیرند که ارتباطات پشت پرده‌ای به منظور گزارش فعالیت‌های کاربران ارائه می‌کنند. کاربرانی که چنین نگرشی دارند، باید اپل را نیز به لیست بلندبالای خود اضافه کنند.
تبلیغات

براساس گزارشی که اخبرا منتشر شده است، آیفون 5S و تبلت‌های جدیدی اپل که در تراشه‌ی موجود در آن‌ها پردازنده‌ی جانبی M7 موجود است، تا 4 روز پس از اتمام باتری دستگاه تمامی حرکات کاربر را حفظ کنند.

این ادعا هنوز تایید نشده است. براساس تجربه‌ی کاربری یک کاربر با نام گلازناک، این ابزار‌ها دارای چنین قابلیتی هستند. این فرد مدعی است که در سفری که به اروپا داشته، باتری تلفن‌هوشمند آیفون 5S تمام شده و به‌دلیل اینکه کابل مورد نیاز برای شارژر این تلفن‌هوشمند خراب بوده، قادر به شارژ آیفون خود نشده است. از‌این‌رو وی تصمیم به ادامه سفر خود با آیفون خاموش گرفته است. لازم به ذکر است که این فرد از جمله‌ی کاربرانی بوده که از اپلیکیشن Argus برای شمارش قدم‌های خود استفاده می‌کرده است. پس از یافتن یک شارژر مناسب و روشن کردن آیفون، وی به این نتیجه رسیده است که تلفن‌هوشمند وی در چهار روزی که گوشی خاموش بوده، تمامی داده‌های حرکتی وی را ثبت نموده است.

شاید این موضوع کمی دور از ذهن به‌نظر برسد، اما درصورتی که چنین امری واقعیت داشته باشد، می‌توان از آن پیشگیری کرد. برای مثال کاربران قادرند تا با غیرفعال کردن ویژگی مربوط به شمارش قدم‌ها و وضعیت حرکتی، چنین قابلیتی را غیر فعال کنند. همچنین در مورد سایر کمپانی‌ها همچون گوگل نیز دریافت و ثبت اطلاعات کاربران یک معامله‌ی یک طرفه نیست، بلکه کاربران در قبال این موضوع که داده‌های آن‌ها ثبت می‌شود خدماتی را که مبتنی بر این داده‌ها است و به تسهیل زندگی مجازی آن ها کمک می‌کند، دریافت می‌کنند. اپل نیز با اطلاع از این موضوع به این نکته‌ اشاره کرده است که در صورت وجود چنین قابلیتی، کاربرد خاصی برای آن تعریف نشده است، چرا که محتمل‌ترین کاربرد آن می‌تواند در هنگام اتصال به جی‌پی‌اس باشد که این ویژگی وجودی ندارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات