رهبر جوان کره‌ی شمالی نیز یکی از مشتریان اچ‌تی‌سی است

یک‌شنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۴
مطالعه 2 دقیقه
مطمئنا همگان از مشکلات اچ‌تی‌سی و مسائل بی‌پایان آن در زمینه‌ی بازاریابی و فروش تلفن‌های‌هوشمند مطلع هستند. اما شاید استفاده‌ی یکی از پر سر و صداترین رهبران کشورهای جهان از محصولات این کمپانی، موفقیت بزرگی برای آن به شمار رود. موفقیت اچ‌تی‌سی به این دلیل است که هر کمپانی قادر به ورود به کشور کره‌ی شمالی نیست. شاید انتخاب اچ‌تی‌سی به جای سایر تولیدات پرفروش چون محصولات همسایه‌ی جنوبی و همچنین آیفون‌های اپل حاوی پیام‌هایی دیپلماتیک باشد.
تبلیغات

همانطور که در تصویر فوق ملاحظه می‌کنید، تصویر رهبر جوان کره‌ی شمالی در جلسه‌‌ی امنیت ملی ایم کشور با همراه داشتن یک نسخه از تلفن‌هوشمند اچ‌تی‌سی باترفلای ثبت شده است. براساس اطلاعات منتشر شده این تصویر در سال 2013 گرفته شده است. روزنامه‌ی گاردین در مطلبی که در این مورد منتشر شده است، دلیل عدم انتخاب سایر تلفن‌های‌هوشمند پرفروش از قبیل بلک‌بری یا آیفون را تعلق آن به یکی از دشمنان کره‌ی شمالی و احتمال سرزنش شدن توسط سران حزب حاکم کره‌ی شمالی برشمرده است.

شاید از خود بپرسید که آیا در کره‌ی شمالی شبکه‌‌های مخابراتی تلفن‌همراه وجود دارد یا خیر؟ در سال 2008 اپراتور مصری Orascam با همکاری یک کمپانی ارتباطی دولتی کره‌ای، اقدام به ایجاد شبکه‌ی مخابراتی 3G در پیونگ‌یانگ کردند. این اپراتور کره‌ای که Koryolink نام گرفته است، از زمان آغاز فعالیت با افزایش مخاطبان در بین سران نظامی، سیاسی و فعالین تجاری کره‌ی شمالی همراه بوده است. براساس آمار منتشر شده، این اپراتور تا آوریل 2013 حدود 2 میلیون کاربر داشته است. توریست‌های خارجی نیز که از کره‌ی شمالی دیدار می‌کنند، قادر به برقراری تماس با مشترکان داخلی نبوده و فقط می‌توانند با خارج از کشور تماس حاصل کنند. دسترسی به سرویس 3G نیز برای توریست‌های خارجی محدود شده است.

لازم به ذکر است که کره‌ی شمالی خود محصولاتی را چون تبلت‌ها و تلفن‌های‌هوشمند با برند ملی تولید می‌کند، اما به‌نظر می‌رسد همچون غالب تولیدکنندگان ابزار‌های‌هوشمند ایرانی، این محصولات نیز در کشور چین تولید شده و فقط برند داخلی کره‌ی شمالی بسته‌بندی آن را منقش می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات