بلک بری از عرضه سه مدل رده بالا در چندماهه پیش روبرو خبر داد: Q20، Windermere و احتمالا یک تلفن با پردازنده 64 بیتی

یک‌شنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۶
مطالعه 2 دقیقه
بلک بری که این روزها فرسخ‌ها با روزهای طلایی اوج خود دارد، هر آنچه در توان دارد به کار گرفته تا بار دیگر خود را برای رقابت با بازار پر رفت و آمد تلفن‌های هوشمند آماده سازد. در راستای همین اتفاق، مدیر بلک‌بری، آقای چن از حضور سه مدل رده بالای بلک بری برای هواخواهان کیبوردهای فیزیکی در چندماهه آینده خبر داد.
تبلیغات

 بر اساس گزارش‌هایی که پیش از این در رابطه با مدل‌های جدید تلفن‌های هوشمند بلک بری منتشر شده است، به احتمال بسیار قوی،‌ BlackBerry Q20 که در نمایشگاه MWC امسال رونمایی شده بود، یکی از همین مدل‌ها خواهد بود. 

پیش بینی می‌شود که Q20 بلک‌بری در نیمه دوم سال میلادی جاری، یعنی در فاصله بین ماه‌های تیر تا دی به بازار جهانی عرضه گردد. این مدل که از یک صفحه نمایش 3.5 اینچی نه چندان بزرگ بهره می‌برد، بزرگترین تلفن هوشمند شرکت کانادایی بلک‌بری با صفحه کلید فیزیکی محسوب می‌گردد که علاوه بر این صفحه نمایش، از برخی قابلیت‌های صفحه‌کلیدهای تلفن‌های قدیمی همچون تاچ‌پد یا دکمه‌های فیزیکی دیگری که این روزها دیگر در تلفن‌های هوشمند دیده نمی‌شود، بهره می‌برد. 

دومین دستگاهی که احتمال حضور آن‌ها در سبد محصولات بلک‌بری دیده می‌شود، مدل دیگری با نام رمز BlackBerry Windermere است که با ظاهر قدیمی و صفحه کلید متفاوت و نامانوس خود می‌تواند برای بسیاری از کاربران جالب توجه باشد. 

البته حضور صفحه کلیدهای فیزیکی در محصولات جدید بلک‌بری، به هیچ وجه به معنای عدم وجود صفحه‌نمایش غیر لمسی نیست و قرار است که در کنار صفحه نمایش لمسی،‌ صفحه‌ کلید فیزیکی نیز مورد بهره برداری قرار گیرد.

در کنار این گزارش‌ها،‌ شایعاتی نیز از اقدامات بلک‌بری برای حضور در بازار پردازشگرهای 64 بیتی مطرح شده است. اولین مدل بلک بری با پردازنده 64 بیتی و پردازنده 8 هسته‌ای انتظار می‌رود که در سال آینده میلادی به بازار تلفن‌های هوشمند ارائه گردد. 

بعد از صحبت در رابطه با تلفن‌های هوشمند بلک‌بری نوبت به اپلیکیشن BBM رسید تا مدیریت بلک‌بری از برنامه‌های این شرکت برای گسترش و توسعه آن‌ها بگوید. آقای چن در رابطه با اپلیکیشن پیغام رسان ویژه بلک‌بری که در تلفن‌های هوشمند اندرویدی و iOS عرضه شده است، از عرضه این اپلیکیشن برای کامپیوترهای دسکتاپ و تلفن‌های هوشمند ویندوز فون خبر داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات