احتمال افزایش 300 درصدی سرعت شارژ باتری‌های لیتیومی طبق جدیدترین تحقیقات

یک‌شنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
در حالیکه که شاهد پیشرفت سرسام آور دستگاه‌های قابل‌حمل پیشرفته هستیم، هنوزبخش بسیار مهم آن، یعنی باتری‌های لیتیومی نیاز به تغییرات بنیادین دارد. ادامه مطلب را دنبال کنید تا ببینید که چطور محققان ژاپنی درحال افزایش سرعت شارژ باتری‌های لیتیومی هستند.
تبلیغات

تنها پیشرفت حیرت‌‌انگیزی که اخیراً در سطح تجاری شاهدش بودیم، طراحی منحنی سلول‌های باتری، توسط ال‌جی بود که در تلفن منحنی این کمپانی، یعنی LG G Flex ارائه شد. صرف‌نظر از این‌، طراحی شیمیایی و تراکم باتری‌های لیتیومی در حال منسوخ‌ شدن است.

با این حال موفقیت‌هایی در دانشگاه توکیو بدست آمده که شاید نماینده‌ی جدیدی را کشف کرده باشد و بتوان آن‌ را به عنوان جایگزین پیکربندی فعلی الکترولیت‌هایی استفاده شده در سلولول‌های لیتیومی حاضر، معرفی کرد.

محققان موفق به کشف الکترولیت جدیدی شده‌اند که واکنش پذیری بالا و مقاومتی بالاتر در برابر تخریب را به نمایش می‌گذارد. هر دو مشخصه، بیانگر آینده‌ای خوب در عملکرد باتری‌ها هستند.

این ترکیب شیمیای از نوعی حلال استفاده می‌کند که تمرکز آن ۴ برابر بیشتراز نمونه فعلی است. این ترکیب جدید می‌بایستی موجب بوجود‌آمدن نسل جدیدی از باتری شود که توانایی شارژ شدن با سرعتی بالاتر و تخلیه انرژی بیشتر به ازای واحد زمانی را دارد. اگر زمان‌های شارج مجدد به مقدار یک سوم از حالت عادی کاهش یابد، می‌توان انتظار افزایش ولتاژ از ۳ ولت به ۵ ولت را نیز داشت.

این پروژه توسط دانشگاه توکیو، همراه با دانشگاه کیوتو و مؤسسه ملی علمی مواد ژاپن در حال انجام‌شدن است که هدف آنها بازار برنامه‌های مرتبط با خودرو و فراهم‌ساختن توان بهتر سلول‌ها جهت استفاده ماشین‌های برقی است.

این پیشرفت‌ها قطعاً باعث می‌شود تا تولید‌کننده‌های باتری، این فن‌آوری را جهت استفاده در تلفن‌های هوشمند مورد بررسی قرار دهند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات