ZTE Grand S II احتمالا اولین تلفن با حافظه رم ۴ گیگابایت خواهد بود

شنبه ۹ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۳
مطالعه 2 دقیقه
در حال حاضر بیشترین حافظه رم در تلفن‌های هوشمند ۳ گیگابایت است که آن هم در تعداد کمی از تلفن‌های هوشمند مورد استفاده قرار گرفته است. اما شایعه شده که احتمالا تلفن Grand S II شرکت چینی ZTE علاوه بر صفحه نمایش ۵.۵ اینچ با رزولوشن 1080p، پردازنده Snapdragon 800 و نرم‌افزار اختصاصی تشخیص صدا از حافظه رم ۴ گیگابایت نیز پشتیبانی خواهد کرد.
تبلیغات

وب‌سایت جی‌فور‌گیمز گزارش کرده که ZTE نسل جدید Grand S را با حافظه رم ۴ گیگابایت و پردازنده ۴ هسته‌ای ۲.۳ گیگاهرتز عرضه خواهد کرد.

هنوز تلفن‌های هوشمند اندکی در بازار یافت می‌شوند که از حافظه رم ۳ گیگابایت بهره ببرند. عموم تلفن‌های اندرویدی به حافظه رم ۲ گیگابایت یا کم‌تر مجهز شده‌اند و آیفون‌ها نیز از مرز ۱ گیگابایت رم عبور نکرده‌اند.

بسیاری بر این باورند که حافظه رم بیشتر باعث بهبود مالتی‌تسکینگ یا چند وظیفگی می‌شود و اجرای روان‌تر نرم‌افزارها را موجب می‌شود. این موضوع احتمالا صحیح است، اما اگر سیستم‌عامل و نرم‌افزارها نیز مدیریت صحیحی بر روی حافظه رم داشته باشند احتمالا حافظه رم ۴ گیگابایتی نیاز نخواهد بود. گوگل در اندروید کیت‌کت تلاش‌های موثری را برای کاهش نیازهای سخت‌افزاری سیستم‌عامل انجام داد تا امکان اجرای نرم و روان اندروید بر روی سخت‌افزارهای ضعیف فراهم شود. سیستم‌عامل iOS نیز به خوبی و بدون مشکل بر روی سخت‌افزار با رم یک گیگابایت کار می‌کند.

گفته می‌شود این تلفن به دوربین ۸ یا ۱۳ مگاپیکسل در پشت و دوربین ۲ مگاپیکسل در جلو تجهیز خواهد شد.

از دیگر مشخصات فنی Grand S II می‌توان به حافظه ذخیره سازی ۱۶ گیگابایت، درگاه میکرو SD برای اتصال حافظه خارجی و باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی اشاره کرد.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات