برخلاف اخبار پیشین، گلکسی S5 در نسخه‌ی 16 گیگابایتی 10.7 گیگابایت فضای حافظه را در اختیار کاربران قرار می‌دهد

یک‌شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۳:۱۷
مطالعه 2 دقیقه
پیش از این در زومیت خواندید که گلکسی S5 فقط نیمی از حافظه‌ی داخلی نسخه‌ی 16 گیگابایتی را در اختیار کاربران قرار خواهد داد. این کمپانی پیش از این نیز در گلکسی S4 فقط اجازه‌ی استفاده از 9 گیگابایت از حافظه‌ی داخلی را به کاربران داده بود که شایعات مطرح شده پیش از معرفی این پرچمدار گویای انجام بهبودهایی مبنی بر کاهش حافظه‌ی اشغالی توسط فایل‌های سیستمی داشت.
تبلیغات

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، پیش از این در ساعات اولیه معرفی پرچمدار سامسونگ، استفاده از 8 گیگابایت حافظه‌ی داخلی نسخه‌ی 16 گیگابایتی گلکسی S5 تعجب بسیاری از افراد را برانگیخت که به موجب آن تیر انتقادات به سمت سامسونگ نشانه رفت. اما Telekome -presse با بررسی بیشتری که به انجام رسانده است، از این حقیقت پرده برداشت که نسخه‌ی نمایش داده شده در کنگره‌ی جهانی موبایل به موجب استفاده از برخی دموها و محتویات تبلیغاتی برای نمایش قابلیت‌های این تلفن‌هوشمند، حافظه‌ی بیشتری را اشغال کرده است که در نسخه‌های عرضه شده به بازار این امر تکرار نخواهد شد. این گزارش حکایت از افزایش حافظه‌ی داخلی به میزان 2.33 گیگابایت در نسخه‌های عرضه شده به بازار دارد.

SamsungStorage

استفاده از فایل‌های تبلیغاتی و دمهای ویدئویی در ابزار‌های نمایشی امری طبیعی است که نادیده گرفتن آن در بررسی‌های انجام شده منجر به اشتباه کارشناسان شده است. از این‌رو با محاسبه‌ی میزان حافظه‌ی اشغال شده واقعی، می‌توان به این نتیجه رسید که گلکسی S5 حافظه‌ای برابر 10.7 گیگابایت را در اختیار کاربران قرار خواهد داد. هرچند این میزان نیز در قیاس با ابزار‌های نکسوسی کمتر است، اما امکان انتقال اپلیکیشن‌ها به حافظه‌ی جانبی که در ابزار‌های سامسونگی فراهم شده است، اهمیت این موضوع را کمتر می‌کند. از‌این‌رو می‌توان با استفاده از یک حافظه‌ی میکرو SD و انتقال اپلیکیشن‌ها به آن، فضای بیشتری را در اختیار گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات