آیا سامسونگ به مجموعه‌ی تولیدکنندگان صفحه‌ی نمایش رتینا آیپد مینی 2 خواهد پیوست؟

چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۳:۱۴
مطالعه 2 دقیقه
همکاری در عین اختلاف و حضور در پرونده‌های دعاوی، حکایت دو غول بزرگ فناوری است که هر روز شاهد داستان جدیدی از کتاب روابط آن دو هستیم. پیش از نیز در زومیت خواندید که برخلاف شنیده‌های پیشین که حکایت از عدم تولید تراشه‌ی A8 توسط سامسونگ داشت، این کمپانی کره‌ای در کنار TSMC نسل جدید تراشه‌های مورد نیاز اپل برای تعبیه در آیفون 6 را تولید خواهد کرد، اما این همه‌ی ماجرا نبوده و گویا براساس توافقات جدید حاصل شده بین دو کمپانی اپل و سامسونگ، کمپانی کره‌ای بخشی از پنل‌های رتینای مورد نیاز در آیپد مینی 2 را نیز تولید خواهد کرد.
تبلیغات

علی‌رغم تمامی مواردی که ذکر شد، این دوکمپانی مرحله‌ی دوم از سلسله دادگاه‌های خود را در انتهای ماه جاری میلادی از سر خواهند گرفت.

به‌نظر می‌رسد خروج یکی از سه کمپانی اصلی که تولید صفحات نمایش رتینا را بر عهده داشته است، منجر به اخذ چنین تصمیمی از جانب اپل شده است. AUO یکی از کمپانی‌هایی است که تولید صفحات نمایش رتینای مورد نیاز برای آیپد مینی 2 را برعهده داشت، اما این کمپانی هم‌اکنون تصمیم به تمرکز بیشتر روی تلفن‌های‌هوشمند گرفته و تولید پنل‌های مختص به تبلت‌ها را کنار خواهد گذاشت.

دو تولیدکننده‌ی دیگر که در کنار AUO ‌به تولید پنل‌های مورد نیاز اپل مشغول بودند، شارپ و ال‌جی هستند که همچنان به همکاری با این شرکت ادامه می‌دهند. براساس گزارش‌های منتشر شده، بخشی از تولیدات شارپ با محصولات تولید شده توسط سامسونگ جایگزین خواهد شد.

به این ترتیب هر چند دو کمپانی اپل و سامسونگ مناقشات پتنتی خود را دنبال می‌کنند، اما از طرف دیگر سامسونگ همچنان به عنوان یکی از مهم‌ترین تامین‌کنندگان قطعات مورد نیاز اپل در آیفون و آیپد به شمار می‌رود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات