ساتیا نادلا و استیفن‌ الوپ به شدت به ایکس‌باکس پایبند هستند

سه‌شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۴
مطالعه 3 دقیقه
هر ساله در آستین تگزاس فستیوالی با نام SXSW برگزار می‌شود که در حوزه‌های مختلفی چون سینما، موسیقی، بازی و فناوری‌های نوین گردهمایی‌ها و کنفرانس‌هایی در آن برگزار می‌گردد. بخش مربوط به فناوری‌های نوین برای پنج سال است که به پنل برگزاری این گردهمایی‌ها اضافه شده است.
تبلیغات

در جریان برگزاری این کنگره‌، کنفرانسی با حضور فیل‌اسپنسر از مایکروسافت استودیوز برگزار شد که وی در این گفت‌گو از تعهد شدید مدیرعامل جدید مایکروسافت به کنسول بازی ردموندی‌ها سخن به میان آورد.

همان‌طور که می‌‌دانید اخیرا مایکروسافت شاهد تغییراتی در سکان هدایت خود بود و ساتیانادلای هندی‌الاصل جای استیوبالمر را گرفت. تغییرات به سمت مدیریت خلاصه نشده و در لایه‌های زیرین مدیریتی نیز تغییراتی حاصل شد که از جمله‌ی آن می‌توان به تصدی سمت بخش نرم‌افزار و ابزار‌ها توسط استیفن‌الوپ اشاره کرد.

براساس اخباری که پیش از انتخاب مدیرعامل منتشر شده بود، گمانه‌ها حکایت از فروش بخش ایکس‌باکس مایکروسافت در صورت انتخاب الوپ به این سمت می‌داد. هرچند نادلا به صندلی ریاست تکیه داده است، اما بار دیگر پس از این انتصاب ادامه‌ی فعالیت ایکس‌باکس در هاله‌ای از ابهام بود.

براساس گفته‌های فیل‌اسپنسر که یکی از متخصصان مایکروسافت است، نظر نادلا و الوپ در مورد ایکس ‌باکس برخلاف شایعات و پیش‌بینی‌های موجود بوده و این دو تن کاملا به کنسول بازی مایکروسافت و برند ایکس‌باکس متعد هستند. اسپنسر برای تصدیق ادعای خود در مورد حمایت این دو تن از ایکس‌باکس به گفت‌و‌گوی خود با الوپ و نادلا اشاره کرده است.

در مورد حمایت از کنسول بازی ایکس‌باکس از جانب مدیریت جدید و سایر عوامل، من گفتگوی مستقیمی با الوپ و نادلا داشته‌ام. در مورد ایکس‌باکس و حمایت از توسعه‌ی آن، این دو تن حمایت و تهعد همه‌ی جانبه‌ی خود را از این کنسول اعلام کرده‌اند.ایکس‌باکس هم‌اکنون یک برند و محصول بسیار حیاتی برای مایکروسافت است. زمانی‌که این موضوع را از جانب کاربران بنگریم و نقاط مثبت آن را از جانب کاربران بررسی کنیم، می‌بینیم که ایکس‌باکس یکی از برترین محصولات سخت‌افزاری ردموندی‌ها به شمار می‌رود.

اسپنسر به جایگاه کنونی این کنسول و همچنین به رقابت در حال انجام بین ایکس‌باکس و رقیب ژاپنی نیز اشاره کرده است.

هم‌اکنون ما در حال انجام رقابت تنگاتنگی با رقیب دیرینه ی خود یعنی پلی‌استیشن سونی هستیم که بسیار به نفع صنعت بازی است. هر دو محصول با مجموعه‌ای از ویژگی‌ها پای در میدان رقابت گذارده‌اند. کاربران ایکس‌باکس نیز با ایمان به موفقیت این کنسول از آن حمایت می‌کنند که بسیار باعث دلگرمی است.چنین نظرات و حمایت‌هایی اثرات مثبتی روی تیم توسعه‌دهنده دارد و منجر به این امر می‌شود که در زمان قرار گرفتن در برابر طرفداران کنسول ایکس‌باکس این اطمینان را به آن‌ها بدهیم که کاملا به محصول خود متعهد هستیم.

اسپنسر تنها فردی نیست که در مورد تعهد مایکروسافت به ایسک‌باکس اظهارنظر کرده است. در هفته‌های اخیر نیز فیل‌هریسون قول پشتیبانی از ایکس‌باکس را به طول حداقل یک دهه داده است. مطمئنا اظهارنظر اینچنینی چندین‌ باره مایکروسافت در مورد کنسول بازی نشان‌دهنده‌ی سیاست‌های این کمپانی است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات