نسخه‌ی فلزی گلکسی S5 با مشخصات فنی بهتر تحت نام پروژه‌ی F اردیبهشت ماه معرفی خواهد شد

پنج‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
پس از معرفی آیفون 5S، جریان شایعات مربوط به پرچمدار سامسونگ شدت بیشتری گرفت؛ بطوریکه با مرور شایعات و اخبار منتشر شده در مورد این تلفن‌هوشمند، می‌توان به این نتیجه رسید که همگان انتظار ظهور یک تلفن‌هوشمند افسانه‌ای را از سامسونگ داشتند. نکته‌ی جالب در مورد این شایعات و اخبار، حکایت از وجود دونسخه از گلکسی S5 ، شامل یک نسخه‌ با مشخصات نسبتاً پایین در کنار نسخه‌ای فلزی و مشخصات فنی بالاتر بود. اما معرفی گلکسی S5 توسط سامسونگ موجبات یأس و ناامیدی بسیاری ازعلاقمندان و کاربران محصولات این کمپانی کره‌ای شد. حالا شایعاتی مبنی بر عرضه‌ی یک تلفن‌هوشمند در کلاس پرچمداران بازار به گوش می‌رسد که حکایت از معرف محصولی دیگر ورای گلکسی S5 دارد.
تبلیغات

براساس اطلاعاتی که در شایعات مطرح شده ارائه شده است، می‌توان به این نتیجه رسید که گویا سامسونگ در نظر دارد نسخه‌ای فلزی از گلکسی S5 را در دو ماه آتی به بازار عرضه کند. این مهم پس از معرفی نسل جدید پرچمدار اچ‌تی‌سی روی داده و بخشی جدید از تلفن‌های‌هوشمند سطح بالای سامسونگ را تشکیل خواهد داد.

این شایعات تا حدودی با شنیده‌های پیشین در مورد تولید یک سری جدید از تلفن‌های‌هوشمند لوکس سامسونگ همخوانی دارد. همچنین این نظریه با موارد پیش از معرفی گلکسی S5 نیز مطابقت دارد که نوید عرضه‌ی دو نسخه از این تلفن‌هوشمند را به کاربران داده بود. حتی این نظریه در مورد گلکسی‌نوت 4 نیز چنین نظری دارد و عنوان کرده است که این فبلت نیز در دونسخه به بازار عرضه خواهد شد. همانطور که پیش از این در زومیت خواندید، قبل از معرفی گلکسی S5 اطلاعاتی در مورد این تلفن‌هوشمند فاش شده بود که حکایت از عرضه‌ی دو نسخه از این تلفن‌هوشمند داشت. یکی از این نمونه‌های تلفن‌هوشمندی با صفحه‌ی نمایشی به رزولوشن 1080p و تراشه‌ی اسنپ‌دراگون 801 بود که نمایان‌گر نسخه‌ای است که روز دونشبه رسماً معرفی شد. نمونه‌ی دیگر مربوط به یک تلفن‌هوشمند مجهز به تراشه‌ی اگزینوس و صفحه‌ی نمایشی با رزولوشن 1440p است.

امروز رسانه‌های کره‌ای مملو از خبرهایی در این مورد بود که منبع آن دیداری بوده که در میان متخصصان سامسونگ و در پشت درب‌های بسته در کنگره‌ی موبایل بارسلون تشکیل شده است. براساس اطلاعات منتشر شده سامسونگ درصدد کلید‌زدن تولید سری جدیدی از تلفن‌های‌هوشمند تحت نام پروژه‌ی F است که سرآغاز آن نمونه‌ی لوکس گلکسی S5 خواهد بود. اطلاعات موجود حکایت از بکارگیری یک شاسی فلزی برای این تلفن‌هوشمند دارد که در آن قاب فلزی مرغوب، تراشه‌ی کارا و قدرتمند اگزینوس را به آغوش خواهد کشید. همچنین یک صفحه‌ی نمایش با رزولوشن 1440p قدرت سخت‌افزاری و زیبایی بصری این تلفن‌هوشمند را در اختیار کاربران قرار خواهد داد. دوربین این تلفن‌هوشمند نیز برخلاف نمونه‌ی کنونی، از لرزش‌گیر اپتیکال بهره خواهد برد.

از دیگر مواردی که این فرضیه را بیش از پیش قوت می‌بخشد، سخنان و نظریات الدارمورتازین و ریکیولو است که در توییت‌های خود به عرضه‌ی نسخه‌ای تحت نام Prime یا Luxury از این تلفن‌هوشمند اشاره کرده‌اند. براساس نظریات این افراد، سامسونگ به انتظار معرفی پرچمدار اچ‌تی‌سی خواهد نشست و پس از آن برگ برنده‌ی خود را در میان پرچمداران بازار رو خواهد کرد.

Due to M8 shipping in april,you will see the LUXURY S5 version with metal+exy+better screen in about 2 months from now on... ;)— Ricciolo (@Ricciolo1) February 26, 2014

با گذشت دو ماه از زمان عرضه‌ی گلکسی S5، می‌توان انتظار داشت که در پایان اردیبهشت ماه شاهد عرضه‌ی نسخه‌ی لوکس گلکسی S5‌ باشیم. شاید بی‌جا نیست که شاهد گزارش‌هایی در مورد کاهش قیمت گلکسی S5 معرفی شده هستیم. سیاست‌های در پیش گرفته شده برای کاهش قیمت این تلفن‌هوشمند، حتی به قیمتی کمتر از گلکسی S4، گمانه‌ها در مورد وجود نسخه‌ای لوکس از گلکسی S5 را تحت نام پروژه‌ی F بیش از پیش تقویت می‌کند.

شاید عرضه‌ی چنین تلفن‌هوشمندی در ماه‌های آتی غرور از دست رفته‌ی سامسونگ را باز گردانده و طعنه‌های تمسخر‌آمیز کارکنان و طرفداران سایر کمپانی‌ها را بی‌اثر کند. بسیاری از کارشناسان پس از معرفی گلکسی S5 در جریان برگزاری کنگره‌ی موبایل بارسلون، این حرکت سامسونگ را دور از ذهن و منجر به ناکارآمدی این کمپانی در بازار خواندند؛ اما گویا سامسونگ نقشه‌های دیگری را در سر می‌پروراند که با انتظار، شاهد آن خواهیم بود.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات