ویندوز 9 مایکروسافت تا پایان سال جاری میلادی منتشر می‌شود

چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۸
مطالعه 2 دقیقه
پس از گذشت زمان نه‌چندان درازی از عرضه‌ی ویندوز 8.1 شایعات در مورد ویندوز 9 مایکروسافت آغاز شده است. هرچند هنوز بسته‌ی بروزرسانی اول که شامل بهبود‌های فراوانی است، برای ویندوز 8.1 منتشر نشده است، اما بسیاری از کاربران چشم به سیستم‌عامل آتی ردموندی‌های دوخته‌اند. ویندوز 9 سیستم‌عامل بزرگ بعدی مایکروسافت خواهد بود.
تبلیغات

مایکروسافت درصدد آن است تا با ارائه‌ی ویندوز 9 تمامی کاربران ویندوز‌های ایکس‌پی و ویندوز سون را به این ویندوز جدید انتقال دهند. شاید این سیاست پس از عدم موفقیت مطلوب ویندوز 8 و 8.1 کاملا منطقی به‌نظر برسد. WZor که یکی از افشاکنندگان نام‌ آشنا در زمینه محصولات مایکروسافت است، خبر از انتشار نسخه‌ی بتای ویندوز 9 در اردیبهشت ماه سال آتی شمسی را داده است. همچنین وی نوید انتشار نسخه‌ی نهایی را در پایان سال 2014 میلادی داده است. براساس گمانه زنی‌های WZor، نسخه‌ی RTM در تاریخ 21 اکتبر تا 25 اکتبر سال 2014 که مصادف با 29 مهرماه تا 3 آبان‌ماه است، منتشر خواهد شد.

این گمانه‌زنی‌ها با سخنان استیو بالمر که در گردهمایی توسعه دهندگان مایکروسافت در قالب کنفرانس BUILD مطرح شد، همخوانی دارد:

ما در حال سپری کردن دورانی هستیم که در آن محصولات با سرعت بالایی منتشر می‌شوند. ما در حال تبدیل شدن از یک کمپانی صرفاً نرم‌افزاری به کمپانی هستیم که علاوه بر نرم‌افزار، سرویس‌ها و سخت‌افزار را نیز به دامنه‌ی محصولات تولیدی خود اضافه می‌کند. این مهم، زمانی رخ خواهد داد که ما چرخه‌ی عرضه‌ی محصولات خود را سریع‌تر از پیش نماییم. این اصلی‌ترین سیاستی است که ما هم‌اکنون دنبال می‌کنیم باید شرکای خود را نیز مجاب به پیروی از چنین اکوسیستمی کنیم.

تسریع در امر عرضه‌ی نسخه‌های جدید ویندوز سیاستی است که جنبه‌های منفی و مثبتی دارد. نظر شما در مورد استفاده از ویندوز 9 در سال جاری میلادی چیست؟ آیا این ویندوز جایگزین مناسبی برای ویندوز 7 خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات