سامسونگ پتنتی از یک استایلوس دارای میکروفون و اسپیکر ثبت کرد، آیا S Pen بعدی اینگونه است؟

سه‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۴
مطالعه 3 دقیقه
یکی از مزایای مهم تبلت‌ها و گوشی‌های گلکسی نوت سامسونگ، استایلوس یا همان قلم دیجیتال ویژه‌ای است که بسیار حساس و با کیفیت طراحی شده است. اخیراً سامسونگ یک پتنت جالب در مورد استایلوس‌ها ثبت کرده که بسیار جالب به نظر می‌رسد. تصور کنید که استایلوسی ساخته شود که دارای میکروفون و اسپیکر است، از این دو ویژگی می‌توان برای تعامل پیشرفته‌تر با ابزار همراه بهره برد که در ادامه‌ی مطلب به آن می‌پردازیم.
تبلیغات

پتنتی که اخیراً توسط USPTO منتشر شده شاید با آینده‌ی S Pen مرتبط باشد. S Pen معرف گلکسی نوت‌های سامسونگ است که همگی جزء بهترین‌های بازار تبلت و فبلت به حساب می‌آیند. پتنت منتشر شده نشان می‌دهد که سامسونگ ایده‌ی استفاده از میکروفون و اسپیکر در استایلوس‌ها را در سر دارد. اما به کاربردهای احتمالی آن توجه کنید.

بنابر اطلاعات منتشر شده در این پتنت، S Pen بعدی ممکن است برای تماس گرفتن هم کاربرد داشده باشد و علاوه بر این دستورات صوتی را بپذیرد. سامسونگ می‌گوید استایلوس می‌تواند جای هدست‌های بی‌سیم را هم بگیرد. حتی می‌توان استایلوس را مثل یک خودکار ساده در جیب پیراهن قرار داد و در صورت نیاز، از طریق آن تماس گرفت.

در تصاویر مربوط به این پتنت یک گوشی و میکروفون در کنار ماژول‌های فرستنده و گیرنده‌ی لازم به چشم می‌خورد. طرح سامسونگ تا حدی شبیه به طرحی است که در اولین پدفون ایسوس در سال 2012 دیده‌ایم.

یک نکته‌ی دیگر این است که این کمپانی کره‌ای قصد تغییر دادن و بهبود گیره‌ی S Pen را دارد! دومین طرح منتشر شده به گیره‌ای اشاره می‌کند که در هنگام خروج S Pen از ابزار همراه، به صورت خودکار باز می‌شود.

به تصاویر این دو پتنت توجه کنید:

next-s-pen-1
next-s-pen-2
next-s-pen-3
next-s-pen-4

نظر شما در مورد S Pen بعدی سامسونگ چیست؟ آیا نسخه‌ی بعدی این استایلوس، به محبوبیت بیشتر گلکسی نوت‌ها می‌انجامد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات