سامسونگ از نمایشگر سه‌وجهی در گلکسی نوت 4 استفاده می‌کند

سه‌شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۴
مطالعه 1 دقیقه
ظاهرا سامسونگ در نظر دارد اولین گوشی خود با صفحه‌نمایش چند وجهی (خم) را در اواخر سال جاری معرفی نماید.
تبلیغات

در حال حاضر نزدیک‌ترین کاندیدا برای استفاده از این نوع صفحه‌نمایش، نسل بعدی نوت یعنی گوشی سامسونگ گلکسی نوت 4  است. این دستگاه احتمالا از تکنولوژی نمایشگر سه‌وجهی YOUM که سامسونگ آن را در سال گذشته معرفی کرد بهره می‌گیرد.

این اولین باری نیست که شایعات مربوط به ارائه Galaxy Note 4 با صفحه‌نمایش سه‌وجهی را شاهد هستیم. تحلیلگران معتقد هستند که سامسونگ حدود 1 میلیون دستگاه از نوت 4 را با صفحه‌نمایش سه‌وجهی تولید خواهد کرد و قشر خریداران خاصی را مورد هدف قرار خواهد داد. نخستین دستگاه سامسونگ با صفحه‌نمایش منحنی، یعنی Galaxy Round چندان بازخورد فروش مناسبی نداشت بنابراین منطقی به نظر می‌رسد که غول تکنولوژی کره‌ای، این بار با عرضه‌ی محدود این تکنولوژی در قالب یکی از پرچمداران خود، بار دیگر وضعیت بازار را مورد بررسی قرار داده و بی‌گدار به آب نزند.

گفته می‌شود که سامسونگ امسال حدود 1.9 میلیارد دلار را بر روی صفحه‌نمایش‌های OLED خمیده سرمایه‌گذاری کرده است که سرمایه‌گذاری عظیمی محسوب می‌شود. سال پیش طی همایشی، هیئت رئیسه سامسونگ وعده داد که این شرکت در سال 2014 یک دستگاه با صفحه‌نمایش چندوجهی و در سال 2015 نیز یک دستگاه با صفحه‌نمایش تاشو واقعی معرفی خواهد کرد.

یکی از موانع بزرگ بر سر راه طراحی و تولید یک دستگاه با صفحه‌نمایش تاشو، ساخت باتری آن است. گفته می‌شود که بخش تولید باتری سامسونگ، در مقایسه با پیشرفت‌های بخش صفحه‌نمایش این شرکت بسیار عقب‌تر است. در هر حال به نظر می‌رسد که این تولیدکننده با سرمایه‌گذاری عظیم انجام شده بر روی این بخش، در صدد رفع هرچه سریع‌تر مشکل باتری است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات