تماشا کنید: کورتنا، دستیار صوتی مایکروسافت در ویندوز 10

شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت پس از معرفی دستیار صوتی هوشمند خود موسوم به کورتنا در ویندوزفون، در حال گسترش دامنه‌ی کشورهایی است که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند. اما ردموندی‌ها به این موضوع اکتفا نکرده و درصدد همراه کردن کورتنا با ویندوز ۱۰ هستند.
تبلیغات

مایکروسافت برای تقویت پلتفرم موبایل خود، کورتنا را به‌عنوان دستیار صوتی هوشمند در مقابل سیری اپل و گوگل ناو توسعه داد. این سیستم صوتی با وجود نوپا بودن، قابلیت‌های بسیاری دارد. ردموندی‌ها پس از عرضه‌ی این سرویس در آمریکا در حال ارائه‌ی آن در سایر کشورها نیز هستند. اما توسعه‌ی کورتنا برای ویندوز ۱۰ و برنامه‌ریزی برای ارائه‌ی این سرویس در قالب سیستم‌عامل ویندوز مایکروسافت، نشان از اهمیت دستیار‌های صوتی دارد.

وب‌سایت WinBeta با یافتن کورتنا در سیستم‌عامل ویندوز ۱۰، ویدئویی را تهیه کرده که قابلیت‌های این دستیار صورتی را در سیستم‌عامل مایکروسافت نمایش می‌دهد. ظاهر رابط کاربری کورتنا در ویندوز ۱۰ چندان کاربر پسند نیست که البته با توجه به طی مراحل ابتدایی توسعه، نمی‌توان اهمیت این موضوع را زیاد دانست. با استفاده از این دستیار صوتی در ویندوز ۱۰ می‌توان با مخاطبان اسکایپ تماس صوتی برقرار کرد، یادآوری‌هایی را در تقویم ثبت و مشاهده کرد، به بررسی وضعیت هوا پرداخت یا موسیقی در حال پخش را کنترل کرد. ویژگی‌های موجود کورتنای ویندوز ۱۰ مشابه ویندوزفون است، اما آیا استفاده از دستیار صوتی در پی‌سی‌ها و کامپیوترهای رومیزی، به اندازه‌ی گجت‌های موبایل کاربردی است؟

لینک دانلود

در حال حاضر تعداد کاربران ویندوزفون مایکروسافت خیلی زیاد نیست، از این‌رو همراه ساختن کورتنا به‌همراه ویندوز ۱۰ می‌تواند قابلیت‌های دستیار صوتی مایکروسافت را برای طیف وسیعی از کاربران نشان دهد که یقینا این موضوع به افزایش کاربران ویندوزفون نیز کمک خواهد کرد. مطمئنا ایجاد رابط‌کاربری یکسان و یکپارچه‌ای در پلتفرم‌های مایکروسافت که برای انواع گجت‌ها در نظر گرفته شده، برای این کمپانی راهگشا خواهد بود. با توجه به اخبار منتشر شده، انتظار می‌رود اپل نیز دستیار صوتی خود، سیری را در مک تعبیه کند. البته نباید در این بین گوگل ناو را نیز فراموش کرد. در سال‌های اخیر دستیارهای صوتی ابعاد جدیدی از رقابت را بین پلتفرم‌های موبایل ایجاد کرده‌اند که به نظر می‌رسد این موضوع به دنیای کامپیوترهای رومیزی نیز وارد خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات