اچ‌پی الایت‌بوک فولیو ۱۰۲۰ را با تراشه‌ی سری Core M و ضخامت ۱۵.۷ میلی‌متر معرفی کرد

سه‌شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
به واسطه‌ی ارائه‌ی تراشه‌های سری Core M اینتل، شرایط برای عرضه‌ی انواع نوت بوک‌‌های باریک فراهم شده است. اچ‌پی جدیدترین نوت بوک خود را با بهره‌گیری از تراشه‌ی سری Core M و با ضخامتی برابر ۱۵.۷ میلی‌متر معرفی کرد. این نوت‌بوک الایت‌بوک فولیو ۱۰۲۰ نام دارد.
تبلیغات

اچ‌پی، نوت‌بوک الایت بوک فولیو ۱۰۲۰ را سال آینده میلادی در دو نسخه‌ی استاندارد با وزن ۱.۲ کیلوگرم و نسخه‌ی اسپشیال با یک کیلوگرم وزن روانه‌ی بازار خواهد کرد. هر دو نسخه وزن کمی داشته و بسیار باریک هستند، اما با مقایسه نسخه‌ی اسپشیال و استاندارد می‌توان به این نتیجه رسید که کاهش ۲۰۰ گرمی وزن این نوت‌بوک، تفاوت چشمگیری در وزن آن دارد.

EliteBookInt 2

باوجود تفاوت در وزن، این دو نوت‌بوک از طراحی یکسانی بهره می‌برند. اچ‌پی برای ساخت قسمت پشتی مانتیور و همچنین پوشش سطح درونی که کیبورد و تاچ‌پد را در خود جای داده، از ترکیب منیزیوم و لیتیوم استفاده کرده است. برای ساخت قسمت زیرین نوت‌بوک نیز از کربن بهره گرفته شده است. از نظر استحکام و مقاومت در برابر انواع ضربات، این نوت‌بوک موفق به دریافت گواهی نظامی MIL-STD-810G شده که ضامن مقاومت بالای آن در برابر انواع ضربات، شوک‌های وارد شده و سایر خطرات است. با توجه به بهره‌گیری از پردازنده‌های سری Core M، اچ‌پی این نوت بوک را بدون تعبیه فن طراحی کرده است. عدم وجود فن در این نوت‌بوک، نویدبخش فعالیت بدون صدای این محصول است.

EliteBookInt 3

الایت‌بوک فولیو ۱۰۲۰ در نسخه‌ی اسپشیال از یک صفحه‌ی نمایش ۱۲.۵ اینچی با رزولوشن ۲٫۵۶۰ در ۱٫۴۴۰ پیکسل بهره می‌برد. در نسخه‌ی معمولی از همین صفحه‌ی نمایش با رزولوشن فول اچ‌دی استفاده شده است. هر دو نسخه را می‌توان با استفاده از صفحه‌ی نمایش لمسی سفارش داد. شاید یکی از دلایل اصلی برای کاهش وزن این نوت بوک، عدم ارائه‌ی صفحه‌ی نمایش لمسی بصورت پیش‌فرض روی تمامی نسخه‌ها باشد. صفحه‌ی نمایش لمسی در مقایسه با صفحه‌ی نمایش معمولی وزن بیشتری دارد.

EliteBookInt 1

اچ‌پی هنوز درباره قیمت این نوت‌بوک اطلاعی نداده، اما نسخه‌ی استاندارد این نوت‌بوک از ماه فوریه روانه‌ی بازار خواهد شد. نسخه‌ی مخصوص نیز در آوریل در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. علت اصلی عرضه‌ی این محصول در زمان‌های پیش‌بینی شده، عدم عرضه‌ی تراشه‌های vPro Core M اینتل است که احتمالا پیش از عرضه‌ی نوت‌بوک‌های اچ‌پی در اختیار تولیدکنندگان قرار خواهد گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات