اندروید 5.1 در سه ماهه اول سال 2015 عرضه می‌شود

جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۴
مطالعه 2 دقیقه
با توجه به باگ‌های مهم و مسائل مرتبط با کاهش تجربه کاربری در اندروید آبنبات چوبی، انتظار ارائه بروزرسانی جدید برای این نسخه‌ی اندروید وجود داشت. حالا گزارش‌ها به ارائه نسخه 5.1 در ماه‌های ابتدایی سال 2015 اشاره دارند.
تبلیغات

به نظر می‌رسد در بروزرسانی جدید مواردی مانند مدیریت RAM، بسته شدن ناگهانی اَپ‌های در حال استفاده، میزان استفاده از شبکه در هنگام اتصال وای-فای و غیره بهبود خواهند یافت. در این نسخه همچنین شاهد بازگشت حالت «ساکت» خواهیم بود که در اندروید 5.0 حذف شده بود.

البته در حال حاضر گوگل یک بروزرسانی کوچک برای رفع فوری یکی از باگ‌های اصلی اندروید 5.0 ارائه کرده و اندروید 5.0.1 برای ابزارهای هوشمند نکسوس در دسترس است. اما این‌که نسخه 5.1 چه زمانی بر روی گوشی‌های هوشمند کاربران برای دانلود نمایان خواهد شد، سوال مهم دیگری است. چراکه ارائه نسخه جدید برای دانلود نیازمند همکاری همه اجزای زنجیره تامین شامل گوگل، تولید کننده گوشی هوشمند و اپراتور ارائه دهنده خدمات مخابراتی است. بنابراین در شرایطی که بسیاری از تولیدکنندگان محصولات اندرویدی لیستی از محصولات خود که اندروید 5.0 را دریافت خواهند کرد، ارائه داده‌اند؛ به نظر می‌رسد اکثر این محصولات نیز نخستین بروزرسانی اصلی اندروید 5.0 را تا 3 ماه اول سال 2015 دریافت نخواهند کرد.

سامسونگ به عنوان بزرگترین تولید کننده محصولات اندرویدی دنیا هفته گذشته اندروید 5.0 را برای برخی از محصولات سری گلکسی ارائه داد که البته فعلا این امر به طور آزمایشی در کشور لهستان انجام گرفته است.

اگر فرض را بر این بگیریم که شرکت‌های تولید کننده محصولات اندرویدی در  بازه زمانی 90 روز پس از ارائه اندروید 5.1 توسط گوگل، بروزرسانی 5.1 را برای محصولات اندرویدی خود ارائه کنند بنابراین باید بگوییم که کاربران اندروید، نسخه 5.1 و ایراداتی که در آن برطرف شده را در بهترین حالت در خرداد یا تیر سال آینده دریافت خواهند کرد که این یعنی کاربران اندروید 5.0 باید مدت زمان نسبتا زیادی را با باگ‌های شناخته شده اندروید آب‌نبات چوبی سپری کنند.

گوگل تلاش زیادی کرده تا در اندروید Lollipop از تکه‌تکه شدن این نسخه توسط سازندگان محصولات اندرویدی جلوگیری کند ولی این شرکت هنوز با یک زنجیره تامین طولانی در این زمینه مواجه است و از طرف دیگر تولید کنندگان محصولات اندرویدی نیز با عملکرد خود در پشتیبانی و بروزرسانی محصولات خود نشان داده‌اند که ترجیح می‌دهند تا مشتریان گوشی‌های جدیدی با نسخه جدیدتر اندروید 5.1 خریداری کنند به جای این‌که منتظر بروزرسانی و پشتیبانی محصولات اندرویدی قدیمی که دیگر سود چندانی برای این شرکت‌ها ندارند، شوند.

بنابراین به نظر می‌رسد کاربران اندروید نه تنها زمان زیادی را منتظر نسخه 5.0 بوده‌اند بلکه باید زمان بیشتری را در انتظار نسخه 5.1 بمانند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات