گوگل API ویژه طراحی ظاهر ساعت را برای اندروید ویر منتشر کرد

پنج‌شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
اندروید ویر بصورت پیش‌فرض از وجود چندین ظاهر ساعت بهره می‌برد، حال آنکه محدود بودن انتخاب از میان موارد موجود را می‌توان به‌عنوان یکی از نقاط ضعف برشمرد، اما گوگل با درک این موضوع، Watch Face API را به‌همراه شمار دیگری از قابلیت‌های طراحی در اختیار توسعه‌دهندگان قرار داده تا تنوع ظاهری ساعت‌های اندروید ویر افزایش یابد.
تبلیغات

 گوگل هم‌اکنون علاوه بر در اختیار گذاردن API طراحی ظاهر ساعت، راهنمای طراحی مخصوص این API‌ را نیز منتشر کرده که از این‌رو توسعه‌دهندگان می‌توانند ساعت‌های اختصاصی خود را به‌راحتی طراحی کنند.

پیش از این برخی از توسعه‌دهندگان زیرک و باهوش چندین ظاهر ساعت را بصورت غیررسمی در گوگل‌پلی قرار داده بودند. گوگل پس از انتشار API مخصوص طراحی ظاهر ساعت اعلام کرده در صورتی که توسعه‌دهندگان نمونه‌های موجود را با استفاده از API جدید بروزرسانی نکنند، آن‌‌ها را از گوگل‌پلی حذف خواهد کرد.

توسعه‌دهندگان هم‌اکنون می‌توانند نمونه‌های توسعه یافته را در کنار اپلیکیشن‌های توسعه‌ یافته برای اندروید ویر قرار دهند که این امر پیدا کردن ساعت‌های توسعه یافته را برای کاربران تسهیل خواهد کرد.

در کنار انتشار API‌ مخصوص طراحی ظاهر ساعت، گوگل چندین ظاهر ساعت را نیز منتشر کرده است. ضمنا این کمپانی در آینده و همراه با بروزرسانی اندروید ویر، اپلیکیشن مربوط به تعویض ظاهر ساعت را از روی گوشی‌هوشمند در اختیار کاربران قرار خواهد داد تا با استفاده از گوشی‌هوشمند خود قادر به تعویض ظاهر ساعت‌هوشمند خود باشند. برای دانلود API جدید می‌توانید اینجا را کلیک کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات