معرفی لوازم جانبی تلفن وان M8 اچ‌تی‌سی: کاور Dot View، مینی پلاس، BoomBass و Fetch

پنج‌شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۶
مطالعه 9 دقیقه
پیش‌تر پرچمدار اخیر اچ تی‌سی که به لطف بدنه آلومینیومی و زیبایی که دارد مورد استقبال بسیاری قرار گرفت را بررسی کردیم. در این مقاله قصد داریم چهار مورد از مهم‌ترین ابزارهای جانبی تلفن وان M8 را مورد بررسی قرار داده و شما را با آنها آشنا کنیم.
تبلیغات

پرچمدار اخیر اچ‌تی‌سی با استقبال خوبی مواجه شده است. بدنه فلزی این تلفن هوشمند حس یک کالای لوکس و مرغوب را به کاربر منتقل می‌کند و قدرت سخت‌افزاری بالا در کنار نرم‌افزار روان، آن را به یکی از بهترین انتخاب‌ها تبدیل می‌کند. پیشتر در زومیت بررسی دقیق و کاملی از این تلفن هوشمند را ارائه کردیم. اچ‌تی‌سی اخیرا محصولات سری Eye خود را نیز رونمایی کرد و ما نیز گوشی Desire Eye را مورد بررسی قرار دادیم. اکثر لوازم جانبی اچ‌تی‌سی که در ادامه مشاهده خواهید کرد با محصولات سری Eye هم سازگار هستند.

کاور Dot View

کاور دات ویو

یکی از لوازم جانبی جذاب، خلاقانه و پرطرفدار وان ام 8، کاور دات ویو است. طراحی این ابزار آن قدر خلاقانه بود که حتی برای فبلت پرچمدار جدید سامسونگ نیز یک کاور مشابه آن ارائه شده است.

این کاور که جنس آن از سیلیکون و لاستیک باکیفیت است، ظاهر زیبایی دارد. در جلوی آن، در بخشی که روی نمایشگر را می‌پوشاند طرحی سوراخ‌دار مشاهده می‌شود که وقتی روی نمایشگر قرار می‌گیرد، از بین سوراخ‌ها، می‌توان اطلاعاتی مثل ساعت، گزارش آب و هوا، تماس‌های پاسخ داده نشده و مواردی از این دست را مشاهده کرد. طریقه نمایش این اطلاعات زیبا و خلاقانه است.

مثلا وقتی یک پیام ورودی دارید، علامت پیامک از بین سوراخ های قاب مثل یک آرایه LED مشاهده می‌شود. یا مثلا اگر هوا ابری باشد، علامت یک ابر که در کنار آن دما نیز نوشته شده، مشاهده می‌کنید.

نکته جالب این که کاور به لمس حساس است و می‌توانید با کشیدن انگشت بر روی صفحه اطلاعات نمایش داده شده را تغییر داده یا با ژست‌های لمسی برخی قابلیت‌ها را فعال کنید. در ادامه برخی از مهم‌ترین ژست‌های لمسی برای انجام کارها در حالی که در کاور بسته است را آورده‌ایم:

  • وقتی کاور روی صفحه نمایش قرار گیرد، با دور بار لمس آن، نمایشگر روشن می‌شود. بدین صورت به طور پیش‌فرض در بالا یک ساعت دیجیتال و در زیر آن دمای هوا در ابعادی کوچکتر نمایش داده می‌شود.
  • در بخش پایین نیز با کشیدن انگشت روی کاور می‌توانید وضعیت نمایش را از شرایط آب‌وهوا گرفته تا تماس‌های اخیر تغییر دهید. سپس با کشیدن انگشت به بالا می‌توانید هر یک از این گزینه‌ها را انتخاب کنید تا محتوای مربوطه نمایش داده شود.
  • در صورتی که تماس ورودی، خروجی یا تماس ناموفقی داشته باشید، می‌توانید با کشیدن انگشت بر روی کاور به سمت بالا سه مورد آخر را مشاهده کرده و با کشیدن انگشت بر روی هر یک از آنها سریعا شماره‌گیری انجام می‌گیرد.
  • می‌توانید از بین قالب‌های گرافیکی متنوع برای این کاور، نحوه نمایش را تغییر داده و آن را سفارشی کنید.
htc-dot-cover

در صورتی که اپلیکیشن اختصاصی اچ‌تی‌سی برای کاور محبوبش را نصب کنید، می‌توانید قابلیت‌های جدید دیگری را نیز به آن اضافه کنید. با استفاده از اپلیکیشن HTC Dot View می‌توانید بدون نیاز به باز کردن درِ کاور به تماس‌های ورودی پاسخ دهید، اطلاع‌رسانی‌های ایمیل را مشاهده کنید، یادآورهایی را تنظیم کنید، اطلاعات آب و هوا را ببینید، در مناسبت‌ها تصویری مرتبط را مشاهده کنید و... . همچنین می‌توانید تم‌های متنوعی را دانلود کرده و از آنها لذت ببرید.

کاور Dot View علاوه بر این که به خوبی از تلفن محافظت می‌کند، به زیبایی ظاهری دستگاه و سهولت کاربری با داشتن یک کاور کمک می‌کند.

+Mini، گوشی کوچک!

مینی پلاس

اگر فکر می‌کنید تلفن‌های پرچمدار جدید بزرگ هستند و انجام مکالمه طولانی با آنها دشوار است، اچ‌تی‌سی یک راه حل برای این موضوع دارد. مینی پلاس، یک گوشی کوچک ساده است که از طریق NFC با تلفن وان M8 شما جفت شده و از طریق بلوتوث به آن متصل می‌شود. بنابراین وقتی می‌خواهید تماسی برقرار کنید نیازی نیست خود تلفن ۵ اینچی وان M8 را در دست بگیرید و با استفاده از مینی پلاس می‌توانید شماره‌گیری کرده یا تماس ورودی را پاسخ دهید.

مینی پلاس ابزاری خوش ساخت جمع و جور است که می توانید آن را همه جا همراه خود داشته باشید. برای برقرای اتصال آن با تلفن وان M8 کافی است بدنه پشتی آنها را به هم نزدیک کنید تا از طریق NFC اتصال برقرار شود. فراموش نکنید که پیش از این کار، بلوتوث تلفن وان M8 را روشن کنید. با استفاده از مینی پلاس می‌توانید تماس برقرار کنید، ساعت و تقویم را مشاهده کنید و حتی به یاد موبایل‌های قدیمی، پیامک بفرستید. یکی دیگر از کاربردهای مینی پلاس، امکان استفاده از آن به عنوان ریموت کنترل لوازم خانگی است. برای بهره‌گیری از این قابلیت باید اپ اختصاصی آن را نصب کنید تا بتوانید تلویزیون، ویدیو یا هر دستگاه دیگری را کنترل کنید.

[widgetkit id=1084]

اما شاید جذاب‌ترین قابلیت این ابزار برای صاحبان کسب و کار و اساتید دانشگاه باشد. مینی پلاس در داخل خود یک منبع لیزر دارد که به همراه قابلیت کنترل اسلایدشو می‌تواند ابزاری مفید برای این افراد باشد. در واقع با استفاده از این ابزار شما نیازی به بردن لپ‌تاپ و تبلت به کلاس یا جلسات نخواهید داشت. می‌توانید فایل پاورپوینت را در تلفن خود اجرا کرده و با استفاده از مینی پلاس اسلایدها را نمایش داده و با نور لیزر آن به بخش های مختلف پرزنتیشن خود اشاره کنید.

ابعاد مینی‌پلاس ۱۱۸.۷ در ۳۹.۸ در ۷.۱۵ میلی‌متر است. یک باتری ۳۲۰ میلی‌آمپرساعتی نیز در آن قرار گرفته که تا ۹ ساعت می‌توانید با آن به مکالمه بپردازید. در صورت عدم استفاده از مینی پلاس، می‌تواند تا ۹۵ ساعت در حالت استندبای دوام بیاورد.

نمایشگر ۱.۵ اینچی مینی‌پلاس از نوع OLED سیاه و سفید با رزولوشن ۱۲۸ در ۱۲۸ پیکسل است. مینی پلاس در رنگ نقره‌ای متالیک عرضه شده و با وان M8، وان، تلفن‌های میان‌رده سری جدید دیزایر و حتی تلفن‌های سری EYE سازگار است.

BoomBass و تبدیل تلفن به سیستم صوتی!

بوم بیس

به نظر من بوم بیس جذاب‌ترین ابزار جانبی اچ‌تی‌سی است. همه تلفن‌های پرچمدار باید چنین ابزار جانبی را داشته باشند. آن را در دو عبارت می‌توان خلاصه کرد؛ طراحی شیک، کاربرد باورنکردنی!

همان طور که می‌دانید اچ‌تی‌سی همچون نسل قبلی پرچمدارش، در وان ام 8 هم از دو اسپیکر استریو بوم‌ساند در جلوی دستگاه استفاده کرده که کیفیت و حجم صدای فوق‌العاده‌ای را ارائه کرده و در این زمینه می‌توانیم پرچمدار اچ‌تی‌سی را بی‌رقیب بدانیم. تمام تلفن‌های اچ‌تی‌سی که از این قابلیت بهره می‌برند، با BoomBass سازگارند.

بوم بیس در واقع یک ساب‌ووفر کوچک به شکل مکعب کامل، در ابعاد ۶۴ در ۶۴ در ۶۴ میلی‌متر است. ترکیب رنگ خاکستری و قرمز این دستگاه باعث می‌شود تا وقتی تلفن وان یا وان M8 را روی آن قرار می‌دهید، یکپارچگی خاصی را شاهد باشید. از نقطه نظر طراحی می‌توان بوم‌بیس را یک ابزار کوچک و زیبا قلمداد کرد. سوراخ‌های شبکه اسپیکر آن با دقت و به شکلس زیبا طراحی شده‌اند. نکته جالب برای من این بود که حتی این سوراخ‌ها نیز با سوراخ‌های اسپیکرهای وان M8 و سوراخ‌های کاور Dot View یکپارچه طراحی شده. این دقت در طراحی ستودنی است.

کافی است تلفن خود را از طریق NFC با بوم‌بیس جفت کرده و  ارتباط را برقرار کنید و سپس با قرار دادن تلفن روی دستگاه یا قرار دادن آن به صورت عمودی بر روی پایه کشویی آن از صدایی فوق‌العاده با بیس بالا لذت ببرید. بوم‌بیس تا فاصله ۱۰ متری تلفن نیز کار می‌کند و بیس منطبق با آهنگ در حال پخش را تولید می‌کند. برای افرادی که دوست دارند با تلفن‌شان به صورت دسته‌جمعی با دوستان به موسیقی گوش دهند، بوم‌بیس بسیار جذاب خواهد بود.

[widgetkit id=1083]

باتری ۱۲۰۰ میلی‌آمپرساعتی بوم بیس از طریق پورت microUSB شارژ می‌شود و تا ۹ ساعت می‌توانید با آن به موسیقی گوش دهید. در حالت استندبای نیز ۱۲۰ ساعت دوام می‌آورد. در لبه پایینی دستگاه یک چراغ LED برای نمایش روشن یا خاموش بودن یا اتصال دستگاه به شارژر وجود دارد.

این ساب‌ووفر خوش‌ساخت و خوش صدا با تمام تلفن‌های سری وان، دیزایز 816 و تلفن جدید دیزایر EYE سازگار است و کارابران این تلفن‌ها می‌توانند با خرید آن از موسیقی بیشتر لذت ببرند.

فراموش نکنید که بوم‌بیس تنها یک ساب‌ووفر است و تنها بیس از آن خارج می‌شود. ولی وقتی این وسیله را با اسپیکرهای قدرتمند HTC One M8 جفت کنید صدای خروجی بسیار خوبی را تجربه خواهید کرد.

Fetch، ردیاب وان M8

فچ

تا  به حال برایتان اتفاق افتاده که تلفن خود را در خانه یا در محل کار خود گم کنید؟ من در این مواقع آرزو می‌کنم که ای کاش ابزاری وجود داشت تا مکان کنونی تلفنم را روی نقشه به من نشان دهد! همین موضوع در مورد جاکلیدی هم صادق است.

فچ یک جاکلیدی است! یک مکعب کوچک شیک که می‌توانید کلیدهای خود را در داخل حلقه آن انداخته و از یک جاکلیدی زیبا و کاربردی لذت ببرید. این که تا چه حد چنین محصولی می‌تواند کاربردی باشد، کاملا به میزان حواس‌پرتی شما وابسته است! وقتی فچ را با تلفن خود جفت می‌کنید، از طریق دکمه‌ای که روی آن قرار دارد می‌توانید کاری کنید تا صدای بوق از تلفن‌تان شنیده شود. بدین صورت متوجه می‌شوید که تلفن‌تان کجا قرار دارد. وقتی هم که جاکلیدی خود که فچ نیز همراه آن است را گم کنید، می‌توانید از طریق تلفن کاری کنید که صدای بوق از فچ شنیده شده و محل دسته کلیدهایتان را تشخیص دهید.

البته کاربرد فچ به همین جا خلاصه نمی‌شود. یکی از جذاب‌ترین قابلیت‌های آن امکان گرفتن عکس از راه دور است. می خواهید یک عکس خانوادگی بگیرید که همه اعضای خانواده در آن حضور داشته باشند؟ کافی است تلفن‌تان را به جایی تکیه داده و نمای تصویر را مشخص کنید سپس خودتان هم به سایر اعضا پیوسته و با فشردن دکمه‌ای که روی فچ قرار دارد عکاسی کنید.

[widgetkit id=1086]

HTC Fetch نیازی به شارژ کردن ندارد و باتری سکه‌ای قابل تعویض آن تا ۶ ماه دوام می‌آورد. مادامی که این ابزار در فاصله ۱۵ متری شما قرار دارد، به تلفنتان متصل باقی مانده و می‌توانید آن را پیدا کنید. فچ که فقط در رنگ مشکی ارائه شده با تمام تلفن‌های سری وان، دیزایر 816، دیزایر 510 و تلفن‌ تازه وارد Desire EYE سازگار است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات