شایعه‌ی استفاده از قفل DRM برای جلوگیری از هک و کپی بازی GTA V صحت ندارد

شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۱
مطالعه 2 دقیقه
اخیرا شایعاتی مبنی بر استفاده‌ی راک‌استار از سیستم مدیریت حقوق دیجیتالی (DRM) در نسخه‌ی PC بازی GTA V در فضای مجازی منتشر شده که توسط مدیر شرکت ارائه‌ی سرویس Denuvo تکذیب شد. اما داستان از چه قرار بوده است؟
تبلیغات

شخصی به نام Russian Mafia که عضو انجمن GTAfroum است، اطلاعاتی جدید از نسخه‌ی PC عنوان GTA V منتشر کرده بود که خبر از وجود قفل DRM در نسخه‌ی رایانه‌های شخصی آن می‌داد.

طی گفته‌های این کاربر، راک‌استار در بازی GTA V از سیستم مدیریت حقوق دیجیتالی Denuvo برای مقابله با کپی شدن بازی خود استفاده خواهد کرد. این سیستم در بازی‌هایی مانند FIFA 15 و Lords of the Fallen استفاده شده و کاملا موفقیت‌آمیز عمل کرده است.

این سیستم از مکانیزم کدگذاری پیشرفته‌ای بهره می‌برد که مدام در حال تغییر و تحول است. این عملکرد سبب می‌شود تا هکرها تنوانند به یک کد واحد دست پیدا کرده و آن را بشکنند. این سیستم تا به حال هک نشده و آن‌طور که پیدا است فعلا از توانایی هکرها خارج است. هیچ راهی برای انجام غیرمجاز بازی GTA V وجود نخواهد داشت و مجبور هستید از استیم آن را تهیه کنید.امروز وب‌سایت Denuvo بخش همکاران خود را بروزرسانی کرد و حالا نام راک‌استار در میان شرکت‌های دیگر نمایان است.
Rockstar

با این‌که شایعه تکذیب شده است، اما وجود نام راک‌استار در بین همکاران شرکت Denuvo مقداری عجیب است. آیا این شرکت بعدها از این سیستم برای جلوگیری از سرقت بازی‌های خود استفاده خواهد کرد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات