AMD عرضه‌ی کارت‌های گرافیک ۸ گیگابایتی سری R9 290X را تایید کرد

جمعه ۱۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۶
مطالعه 1 دقیقه
شرکت AMD سرانجام تایید کرد نسخه‌ی 8 گیگابایتی کارت‌های گرافیکی سری R9 290X را به بازار عرضه خواهد کرد.
تبلیغات

اوایل این هفته، تصاویری از کارت گرافیک ۸ گیگابایتی XFX مجهز به چیپ R9 290X شرکت AMD در فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌داد به زودی این کارت‌های گرافیک قوی قرار است به بازار عرضه شوند. حال شرکت AMD خود این مسئله را تایید کرد و از همکاری با شرکت‌های Sapphire، PowerColor و MSI برای عرضه‌ی کارت گرافیک‌های ۸ گیگابایتی خبر داد.

در حال حاضر شرکت‌هایی مانند Sapphire، کارت‌گرافیک‌های با دو چیپ ۴ گیگابایتی بر روی یک برد عرضه می‌کنند، اما AMD قصد دارد تا ۸ گیگابایت حافظه گرافیکی را در یک چیپ ارائه دهد.

AMD هنوز قیمت دقیقی برای این سری از کارت‌های گرافیکی در نظر نگرفته است، اما ظاهرا این شرکت برای رقابت با دو کارت گرافیک قدرتمند GTX 970 و 980 شرکت انویدیا، قیمتی بین این دو را که چیزی حدود ۴۰۰ دلار خواهد بود، در نظر می‌گیرد. پایین‌ترین قیمت کارت‌های گرافیکی سری R9 290X در حال حاضر، نزدیک به ۳۳۰ دلار است.

کارت‌های گرافیکی ۸ گیگابایتی AMD تا پایان این ماه میلادی به بازارهای جهانی عرضه خواهند شد. AMD اظهار داشت که هیچ تغییر بنیادی در ساختار چیپ گرافیکی ایجاد نشده است و صرفا حافظه‌ی آن افزایش پیدا کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات