دستبند هوشمند «مایکروسافت بند» سیستم‌عامل ندارد

سه‌شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۶
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت اعلام نموده که Microsoft Band، دستبند هوشمند این شرکت، فاقد سیستم‌عامل است. آیا توسعه دهندگان نمی‌توانند برای این گجت، اپلیکیشن‌های سفارشی تولید کنند؟
تبلیغات

مایکروسافت هفته‌ی گذشته از دستبند هوشمند خود با نام Microsoft Band رونمایی کرد. این گجت پوشیدنی بر خلاف بسیاری از رقبایش، فاقد سیستم عامل است. براساس گفته‌های «مرسی جو فولی» سخنگوی مایکروسافت، دستبند هوشمند این شرکت از فریم‌ورک (Framework) خاصی بهره می‌برد که برای ابزارهای بسیار کوچک با مصرف انرژی بسیار پایین طراحی شده است.

مایکروسافت در حال حاضر SDK مربوط به توسعه اپلیکیشن تحت «مایکروسافت بند» را منتشر نکرده است و این یعنی در حال حاضر امکان تولید اپلیکیشن تحت دستبند هوشمند مایکروسافت وجود ندارد. اما جو فولی گفته است که SDK این گجت پوشیدنی در اوایل سال ۲۰۱۵ میلادی آماده و ارائه خواهد شد. پس خوشبختانه در آینده‌ی نزدیک امکان توسعه اپلیکیشن برای مایکروسافت بند میسر خواهد شد.

شاید شما هم تصور می‌کردید که دستبند هوشمند مایکروسافت نیز به ویندو ۱۰ مجهز خواهد شد. چرا که ردموندی‌ها در کنفرانس رونمایی از این سیستم‌عامل تلاش کردند که نشان دهند قصد دارند تا تمام پلتفرم‌های مختلف خود را یکپارچه کنند. اما مایکروسافت بند نیاز به سیستم‌عامل به مراتب جمع و جورتر، کم‌مصرف‌تر و سبک‌تر داشته است و از این رو خبری از ویندوز ۱۰ در این ابزار پوشیدنی نیست.

جالب است بدانید که مایکروسافت در حال توسعه‌ی نسخه‌ی خاصی از ویندوز ۱۰ با نام Athens است که برای ابزارهای کوچک با مصرف بسیار کم طراحی در نظر گرفته شده است. این نسخه از ویندوز ۱۰، امکانات بسیار کمی دارد و مصرف منابع سخت‌افزاری نیز در آن به حداقل می‌رسد. شاید دلیل اینکه در مایکروسافت بند از این نسخه از ویندوز استفاده نشده، زمان زیاد تا نهایی شدن آن باشد. اگر اینطور باشد ممکن است در آینده، دستبند هوشمند مایکروسافت به ویندوز ۱۰ مجهز شود.

ویندوز Athens، از فریم ورک .Net Micro Framework پشتیبانی خواهد کرد تا توسعه دهندگان از طریق Visual Studio بتوانند اپلیکیشن‌های تحت آن را تولید کنند. مایکروسافت هنوز پشتیبانی یا عدم پشتیبانی از این فریم‌ورک در دستبند هوشمند خود را اعلام نکرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات