سونی با معرفی سنسور IMX230، قابلیت‌های دوربین‌های بدون آیینه را به گوشی هوشمند می‌‌آورد

دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۸
مطالعه 2 دقیقه
سونی از سنسور جدید EXMOR RS خود پرده برداشت. IMX230 سونی عکاسی در گوشی‌های‌هوشمند را وارد مرحله‌ی جدیدی خواهد کرد. سنسور جدید سونی برخی از قابلیت‌های دوربین‌های بدون آیینه را وارد گوشی‌های‌هوشمند خواهد کرد.
تبلیغات

رزولوشن IMX230 سونی، همچون سنسور کنونی مورد استفاده در اکسپریا زد ۳، دارای رزولوشن ۲۱ مگاپیکسل است. سنسور جدید سونی از نوع CMOS بوده و سایز آن ۱/۲.۴، است. این سنسور قابلیت‌هایی چون تشخیص فاز در فوکوس خودکار بهره می‌برد که فناوری مورد استفاده در دوربین‌های SLR است. همچنین باید به HDR نیز اشاره کرد که نه‌تنها در زمان ثبت تصاویر بلکه در ضبط ویدئو نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قابلیت شناسایی فاز فوکوس خودکار بیشتر در دوربین‌های بدون‌آیینه با قابلیت تعویض لنز به‌کار برده می‌شود. با توجه به پشتیبانی از این قابلیت در سنسور جدید سونی، انتظار می‌رود در آینده‌ی نزدیک شاهد بکارگیری آن در دوبین‌های کامپکت و گوشی‌های‌هوشمند باشیم. این قابلیت امکان تعقیب سوژه‌ی در حال حرکت را بصورت فوکوس خودکار در اختیار دوربین قرار می‌دهد. وجود این فناوری در سنسور IMX230، امکان شناسایی ۱۹۲ نقطه برای فوکوس را میسر می‌کند که بسیار فراتر از توانایی شناسایی ۱۷۲ نقطه در فناوری نسبتا قدیمی فوکوس خودکار 4D سونی است.

EXMORRSInt

HDR یکی از قابلیت‌های سنسور‌های مورد استفاده در دوربین‌ها است که باید استفاده از آن را همچون شمشیر دو لبه بدانیم، چراکه این ویژگی در کنار قابلیت بهبود رنگ تصویر، قادر است با تنها یک لرزش کوچک نتیجه‌ی عکاسی را بسیار بدتر از حالت معمول کند و این بستگی به نحوه‌ی بکارگیری آن دارد. اخیرا شاهد استفاده از این قابلیت در بسیاری از گوشی‌های‌هوشمند هستیم، اما سنسور جدید سونی این قابلیت را برای تصویربرداری و فیلم‌برداری در اختیار کاربران قرار خواهد داد. فناوری HDR از سال ۲۰۱۲ در ثبت تصاویر ویدئویی بکار برده می‌شود. در حال حاضر این فناوری از فیلم‌برداری 4K نیز پشتیبانی می‌کند.

معرفی این سنسور گمانه‌هایی را مبنی بر استفاده از آن در نسل جدید پرچمدار سونی مطرح کرده است. سونی اعلام کرده که سنسور جدیدش را از آوریل ۲۰۱۵ روانه‌ی بازار خواهد کرد. قیمت هر یک از این سنسورها ۱۸ دلار خواهد بود. صبح امروز نیز تصاویری از دیجیتایزر منتسب به اکسپریا Z4 منتشر شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات