یولا دو روز دیگر از دستگاه جدید خود رونمایی خواهد کرد

دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
در حال حاضر یولا یک گوشی هوشمند با سیستم‌عامل متن‌باز Sailfish که بر پایه‌ی MeeGo توسعه یافته عرضه کرده که Jolla phone نامیده می‌شود و درست یک سال پیش ارائه شد. حال این کمپانی قرار است در ۲۸ آبان به معرفی «آغاز چیزی بزرگ» بپردازد.
تبلیغات

Jolla را به خاطر دارید؟ «یولا» یک شرکت فنلاندی است که تلاش می‌کند پروژه‌ی ناتمام MeeGo که سال‌ها پیش نوکیا آن را آغاز کرد به سرانجام خوبی برساند. در وب‌سایت این سازنده تایمری قرار گرفته که اشاره به ساعت ۱۰:۴۵ دقیقه‌ی روز ۲۸ آبان معادل با 19 نوامبر برای معرفی آنچه به زعم خودشان «آغاز چیزی بزرگ» خواهد بود دارد. یولا بدین منظور تصاویر تبلیغاتی رویداد خود را در فیسبوک، توییتر و وب‌سایت رسمی خود منتشر ساخته که بر اساس آن‌ها احتمالا با یک گوشی هوشمند جدید یا یک تبلت روبرو خواهیم شد. اگر این دستگاه یک گوشی هوشمند باشد، احتمالا نمونه‌ای بزرگ خواهد بود (حداقل بزرگ‌تر از نسل اول یولا فون). یولا فون با اندازه‌ی نمایشگر 4.5 اینچی عرضه شد که این روزها از بسیاری گوشی‌های هوشمند کوچک‌تر به حساب می‌آید.

اگر تردیدی در این مساله نداشته باشیم که دو روز دیگر شاهد معرفی یک دستگاه هوشمند از سوی یولا خواهیم بود، در این مورد نیز تردیدی نخواهیم داشت که این دستگاه بر پایه‌ی سیستم‌عامل Sailfish ارائه خواهد شد. همانطور که احتمالا می‌دانید، Sailfish OS یک پلتفرم مبتنی بر ژست‌های حرکتی است که بر پایه‌ی لینوکس و MER (یک انشعاب از MeeGo) توسعه یافته است.

اولین گوشی هوشمند یولا به هیچ‌عنوان یک دستگاه رده‌بالا محسوب نمی‌شود و مشخصات فنی متوسطی ارائه می‌کند. صفحه‌نمایش 4.5 اینچی با رزولوشن 960 در 540 پیکسل، پردازنده‌ی دو هسته‌ای اسنپدراگون 400 و 1 گیگابایت رم خصوصیات اصلی این دستگاه را تشکیل دادند. با این وجود، یولا برچسب قیمتی نسبتا بالایی بر روی این مدل چسبانده و از مشتریان 350 یورو دریافت می‌کند. بسیاری از بررسی‌های صورت گرفته بر روی یولا فون نشان از سطح نه‌چندان قابل قبول آن داشتند؛ بنابراین امیدواریم محصول جدید این شرکت در کلاس کاری بالاتری قرار گیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات