با ویژگی Flow جا به جایی بین دستگاه‌های سامسونگ آسان می‌شود

پنج‌شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۶
مطالعه 2 دقیقه
طی چند سال گذشته همینطور که کامپیوتر‌ها قدرتمند‌تر شده‌اند، فرم‌فکتور‌های مختلف ساخت آن‌ها نیز به مرور بسیار تفاوت پیدا کرده است.اکنون اگر هر فرد چندین دستگاه مختلف را در اختیار داشته باشد، تعجبی به همراه ندارد.
تبلیغات

حال با در اختیار داشتن چندین دستگاه مختلف در اشکال مختلف گوشی هوشمند، تبلت، کامپیوتر و دیگر گجت‌ها، نیاز به انتقال سریع فایل‌ها یا جا به جایی بین این نوع دستگاه‌ها تبدیل به موضوع بسیار مهمی شده است. اپل اخیرا ویژگی Continuity را به عنوان بخشی از سیستم عامل iOS و OS X Yosemite معرفی کرده تا کاربران این نیاز خود را به شکل ساده‌ و سریع‌تری برطرف کنند. حال یکی از بزرگترین رقیب‌های این شرکت، سامسونگ دیروز در کنفرانس مربوط به توسعه دهندگان، ویژگی مشابهی با نام Flow را معرفی کرده است تا انتقال فایل‌های مختلف و جا به جایی بین دستگاه‌های این شرکت به ساده‌ترین شکل ممکن امکان پذیر شود.

نائب رئیس بخش تحقیقات سامسونگ، Pranav Mistry، در طول برگزاری مراسم گفت که Flow از سه بخش مختلف تشکیل شده است: Transfer ، Defer و Notify. هر کدام از این سه بخش با یکدیگر کار می‌کنند تا کاربر را قادر کنند با کمترین زحمت بین دستگاه‌های خود جا به جا شوند.

Transfer پلتفرم را قادر می‌سازد تا محتوای مختلف را بین دستگاه‌های متفاوت انتقال دهند. انتقال‌های پایه‌ای مثل فایل‌های ویدیو و تصاویر سخت نیست و دارندگان دستگاه‌های اندرویدی نیز انتخاب‌های زیادی برای انجام این عمل دارند. به همین خاطر سامسونگ در طول مراسم چگونگی انتقال یک تماس ویدیویی بین دستگاه‌های مختلف در حالی که تماس همچنان جریان داشت، به حضار نشان داد.

ویژگی Defer در ایجاد توانایی متوقف کردن یک عملکرد و ادامه همان عملکرد در یک دستگاه متفاوت نقش دارد تا همین که کاربر یک دستگاه را کنار گذاشت بتواند در دستگاه دیگر فعالیت خود را از سر گیرد. این قابلیت در برخی اپلیکیشن‌ها چند وقتی است که وجود دارد اما وجود آن به عنوان بخشی از سیستم عامل ممکن است باعث پشتیبانی برخی از اپلکیشن‌های بومی سیستم عامل از این ویژگی شود.

در نهایت سامسونگ بر روی دیگر بخشی از ویژگی Flow کار می‌کند که Notify نام دارد و همانطور که از اسم آن مشخص است، اعلان‌ها را در دستگاه‌ها به اشتراک می‌گذارد. این قابلیت نه تنها اعلان‌ها را در دستگاه‌های مختلف نشان می‌دهد (مثل اعلان مربوط به دریافت یک تماس) بلکه دستگاه‌ها می‌توانند اعلان‌های شبیه به کمبود شارژ باتری را به دستگاه‌های دیگر اعلام کنند.

در طول این کنفرانس، یک دمو از شیوه کاری Flow نشان داده شد که چگونه این ویژگی می‌تواند دسترسی به دستگاه‌های مختلف را آسان کند. این قابلیت باید با تمام اپلیکیشن‌های اندروید که از ویژگی به اشتراک گذاری استاندارد این سیستم عامل پشتیبانی می‌کنند، کار کند. البته تاریخ دقیقی برای زمان در دسترس قرارگیری این ویژگی در دستگاه‌های مختلف اعلام نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات