اطلاعات بیشتر از سونی: فروش 3.3 میلیون پلی استیشن 4 و 9.9 میلیون موبایل

شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۳
مطالعه 2 دقیقه
سونی گزارش مالی سه‌ماهه‌ی اخیر خود را که از ماه ژوئیه تا سپتامبر را تحت پوشش قرار می‌دهد، ارائه کرده که نمایانگر فروش 3.3 میلیون واحدی پلی استیشن 4 و 9.9 میلیون موبایل است.
تبلیغات

 این تعداد کنسول بازی نسل جدید فروش رفته با مجموع 800 هزار پلی استیشن 3 نیز جمع‌پذیر است که در همین بازه‌ی زمانی به دست مشتریان رسیده. این مجموع در نهایت موجب افزایش 83 درصدی درآمد بخش محصولات بازی و سرگرمی سونی نسبت به بازه‌ی زمانی سال پیش شده است. 

متاسفانه تمام اخبار مربوط به این گزارش خوب نیستند. مجموه آمارهای فروش این بخش که در برگیرنده‌ی کنسول ویتا، پی ‌اس ‌پی و PlayStation TV است به‌تازگی به رقم 700 هزار رسیده که نسبت به بازه‌ی زمانی مشابه سال پیش حدود 100 هزار واحد کاهش را نشان می‌دهد. با وجود درآمد 309 میلیارد ین معادل با 2.77 میلیارد دلاری بخش بازی سونی، افزایش 83 درصدی ضرر عملیاتی که سال پیش 4.2 میلیارد ین برآورد شده بود و درنظرگرفتن این حقیقت که پس از آن سونی موفق شد آمار مربوطه را به سود عملیاتی 21.8 میلیارد ینی (معادل با 195.5 میلیون دلار) بدل سازد، می‌توان گفت در مجموع عملکرد مالی این بخش رضایت بخش بوده است.

در ادامه اطلاعاتی که روز گذشته از گزارش سه‌ماهه سوم سونی منتشر شد، دیشب اطلاعات جدیدی منتشر شد که نشان می‌دهد این کمپانی ژاپنی حدودا ۹.۹ میلیون واحد تلفن هوشمند فروخته است.

با وجود اینکه بخش بازی سونی عملکرد بسیار خوبی داشته و درآمدی بالاتر از پیش‌بینی‌های صورت گرفته را ارائه کرده، اما در مجموع طی سه‌ماهه‌ی مذکور شاهد زیان 136 میلیارد ینی معادل با 1.22 میلیارد دلار بوده و پیش‌بینی زیان خالص 230 میلیارد ینی را در پایان سال مالی می‌توان داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات