سامسونگ انتظار کاهش ۶۰ درصدی سود در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۱۴ را دارد

سه‌شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
غول تولیدکننده‌ی لوازم الکترونیکی دنیا سرمایه‌گذاران این شرکت را آماده یک گزارش نه‌چندان خوشایند می‌کند. سامسونگ دلیل کاهش سود شرکت را در هزینه‌های بالای بازاریابی و همچنین کاهش فروش تلفن‌های هوشمند می‌داند.
تبلیغات

سامسونگ خبر از کاهش سود در سه ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۴ داده است. این چهارمین فصل پشت سر هم است که سود سامسونگ کاهش می‌یابد.

هنوز گزارش مالی سامسونگ برای سه ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۴ منتشر نشده، با این حال این کمپانی‌ کره‌ای اطلاع داده که این فصل نیز سود شرکت با کاهش ۶۰ درصدی روبرو خواهد شد.

انتظار می‌رود سامسونگ در سه ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۴ سود عملیاتی حدود ۳.۸ میلیارد دلار را تجربه کند که هر چند نسبت به سه‌ماهه‌ی قبل با کاهش ۵۹.۷ درصدی روبرو است، اما باز هم به مراتب بالاتر از رقبای این شرکت است. سامسونگ همچنین گفته است که انتظار دارد درآمد این شرکت با ۲۰ درصد کاهش به رقم ۴۷ تریلیون وون برسد.

سامسونگ اواخر این ماه گزارش مالی دقیق خود را از عملکرد شرکت در سه ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۴ ارائه خواهد کرد.

جالب است بدانید که با وجود اینکه سامسونگ محصولات متنوع و بسیاری را در شاخه‌های مختلف تولید می‌کند، اما دو-سوم از سود کل این شرکت از بخش تلفن‌های هوشمند حاصل می‌شود. این کمپانی همچنان بزرگ‌ترین تولید کننده‌ی تلفن هوشمند در دنیا است، اما به دلیل هزینه‌های بسیار بالای بازاریابی و همچنین افزایش هزینه‌های تولید، حاشیه سود سامسونگ از تلفن‌های هوشمند کاهش یافته است.

تحلیل‌گران بازار پیش‌تر، پیش‌بینی کرده بودند که سه ماهه سوم، فصل سختی برای سامسونگ خواهد بود. برخی معتقد بودند که سامسونگ بیشترین افت درآمد را نسبت به ۵ سال اخیر در این فصل تجربه خواهد کرد. آن‌ها پیش‌بینی کرده بودند که سود سامسونگ ۴۲ درصد کاهش خواهد داشت و به رقم ۵.۹ تریلیون وون معادل ۵.۵۲ میلیارد دلار خواهد رسید که ظاهرا عملکرد سامسونگ از پیش‌بینی‌ها هم ضعیف‌تر بوده و به جای ۴۲ درصد با کاهش سود ۵۹ درصدی مواجه شده است.

سامسونگ در بیانیه‌ی خود گفته است که:

درآمد شرکت در سه ماهه‌ی سوم ضعیف خواهد بود و دلیل آن نیز بازده‌ی ضعیف بخش تلفن‌های هوشمند است. البته بخش حافظه بسیار قوی‌ عمل کرده و بخشی از افت درآمد تلفن‌های هوشمند را پوشش داده است.

با ورود تولیدکنندگان چینی به بازارهای جهانی و قدرت گرفتن برندهایی همچون Xiaomi و Huawei ، حاشیه سود تلفن‌های هوشمند کاهش یافته است و از طرفی رقابت در این بازار نیز دشوارتر شده است. از طرفی اپل با معرفی دو تلفن هوشمند جدید خود، عرصه را بر سامسونگ تنگ‌تر کرده است. با این وجود باید منتظر عرضه‌ی گلکسی نوت ۴ باشیم و ببینیم این تلفن در کنار تلفن‌های سری آلفا می‌تواند فصل چهارم را با افزایش سود برای سامسونگ رقم بزند یا خیر.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات