آمارها نشان می‌دهد بیشتر مردم آمریکا از کنسول‌های بازی برای استریم ویدیو و شبکه‌های اینترنتی استفاده‌ می‌کنند

شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۱
مطالعه 2 دقیقه
آمارها نشان می‌دهد بیشتر مردم آمریکا برای تماشای ویدیوها و برنامه‌های خود به صورت استریم از اینترنت، از کنسول‌های بازی بهره می‌برند. این گزارش جالب را شرکت تحقیقاتی Parks Associates از ۱۰ هزار خانوار در سه ماهه‌ی نخست سال جاری در کشور آمریکا، تهیه کرده است.
تبلیغات

تا کمتر از ده سال پیش، بیشترین کاربرد کنسول‌های بازی همان‌طور که از اسم‌شان پیدا است، اجرای بازی‌های ویدیویی بود. اما رفته رفته با گسترش این تکنولوژی سرگرمی، شرکت‌های کنسول‌‌سازی پی به پتانسیل‌های بالای کنسول‌های بازی در زمینه‌های مختلف بردند و سبب شد تا سرگرمی‌های دیگری غیر از بازی‌های ویدیویی نیز در این کنسول‌ها گنجانده شود. سه غول عرضه کننده‌ی کنسول‌های بازی یعنی سونی، مایکروسافت و نینتندو در چند سال اخیر و با پیشرفت تکنولوژی، کنسول‌های خود را به قدری همه‌گیر کرده‌اند که حال این دستگاه‌های سرگرمی بازی‌های ویدیویی، با تجهیز خود به سرگرمی‌های اصولی دیگر، به یک دستگاه الزامی برای خانواده‌ها تبدیل شده است.

PS4

شرکت تحقیقاتی Parks Associates در سه‌ماهه‌ی اول سال جاری میلادی اقدام به تحقیقات و نظرسنجی از ۱۰ هزار خانوار آمریکایی در مورد نحوه‌ی استفاده از سرویس‌های استریم کرد که نتیجه‌ای جالب توجه را در پی داشت. با این‌که دستگاه‌های خانگی زیادی برای استریم برنامه‌های تلویزیونی و ویدیویی مانند کروم‌کست گوگل، تلویزیون‌های هوشمند و گیرنده‌های DVR در اغلب خانه‌ّها موجود است، اما بیش از ۴۴درصد خانوارهایی که از آن‌ها نظرسنجی به عمل آمده، از کنسول‌های بازی برای تماشای برنامه‌های اینترنتی به صورت استریم استفاده می‌کنند.

Netflix، Amazon Video و Hulu Plus از سرویس‌های محبوب استریم هستند که در کنسول‌های بازی استفاده می‌شود. ۷۵ درصد گیمرها حداقل هفته‌ای یک بار را برای تماشای ویدیو از کنسول‌خود استفاده می‌کنند و ۴۰ درصد آن‌ها حداقل ۱۰ ساعت پای کنسول‌های خود برای تماشای ویدیو می‌نشینند.

xbox one

این گزارش آماری قبل از اقدام مایکروسافت در حذف نیاز به اشتراک گلد برای استفاده از سرویس‌های استریم، تهیه شده است اما شرکت Parks اعتقاد به این موضوع ندارد که این اتفاق تاثیر چندانی بر آمار می‌تواند بگذارد.مطمئنا در کشور ما به علت محدودیت سرعت سرویس‌های اینترنتی، امکان تماشای روان و استفاده آسان از سرویس‌های استریم بر روی کنسول‌ها نیست. اما آیا شما نیز علاقه‌مند هستید که از کنسول بازی‌خود برای تماشای شبکه‌ها و بهره بردن از سرویس‌های متنوع استفاده کنید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات