کاهش ۶۰.۱ درصدی سود عملیاتی سامسونگ در سه ماهه‌ی سوم ۲۰۱۴

پنج‌شنبه ۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اوایل این ماه سامسونگ پیش‌بینی کرد که به دلیل بازده‌ی پایین بخش موبایل، سود این شرکت در سه ماهه‌ی سوم سال جاری کاهش خواهد یافت. امروز این کمپانی رسما گزارش مربوط به عملکرد مالی خود در فصل سوم ۲۰۱۴ را منتشر کرد تا پیش‌بینی ابتدای ماه، تایید شود.
تبلیغات

براساس گزارش رویترز، سود سامسونگ در سه ماهه‌ی سوم سال جاری با کاهش ۶۰.۱ درصدی روبرو شده است. این مقدار سود در سه سال اخیر بی‌سابقه عنوان شده است. مهم‌ترین دلیل این کاهش درآمد مربوط به بازده‌ی پایین بخش موبایل و هزینه‌های بالای بازاریابی است.

سامسونگ در سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری موفق به کسب سود خالص ۳.۹ میلیارد دلاری شده است. این میزان سود هنوز هم رقم بسیار بالایی است اما در مقایسه با سود ۹.۶ میلیارد دلاری این شرکت در همین فاصله‌ی زمانی در سال گذشته، به شدت کاهش یافته است.

رویترز در گزارش خود نوشته است که بازار تلفن‌های هوشمند، سال به سال بزرگ‌تر شده، اما سود سامسونگ از ۶.۷ تریلیون وون به ۱.۷۵ تریلیون وون کاهش یافته است.

مهم‌ترین دلیل کاهش درآمد و سود سامسونگ از بازار تلفن‌های هوشمند مربوط به کاهش قیمت تلفن‌ها و همچنین کاهش حاشیه‌ی سود شرکت‌ها از این بازار است.  احتمالا همه اینها نیز به دلیل ورود شرکت‌های مختلف و ارائه‌ی محصولات متنوع با قیمت پایین، رخ داده است. شرکت‌های چینی مانند هواوی محصولات خود را با قیمت بسیار پایینی در بازارهای مختلف ارائه می‌کنند و شرکت‌ها نیز برای رقابت با آن‌ها مجبور به کاهش قیمت محصولات خود هستند.

البته سامسونگ، گلکسی نوت ۴ را اخیرا وارد بازار کرده که پتانسیل فروش بالا دارد و شاید فصل چهارم سال جاری، این شرکت بتواند سود خود را افزایش دهد.

فروش پایین تلفن‌های هوشمند، درآمد بخش‌های صفحه‌نمایش و پردازنده‌ی سامسونگ را هم تحت تاثیر قرار داده است.

انتظار می‌رود فروش تلویزیون‌های Ultra HD و منحنی شکل سامسونگ در فصل پایانی سال ۲۰۱۴ افزایش یابد. اما سرمایه‌گذاران این شرکت منتظر هستند تا ببیند برنامه‌ی سامسونگ برای مقابله با تلفن‌های ارزان قیمت چینی چیست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات