سونی هنوز در حال ساخت و توسعه‌ی قابلیت Suspend/Resume برای پلی‌استیشن 4 است

سه‌شنبه ۶ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۷
مطالعه 2 دقیقه
فوریه سال گذشته میلادی بود که سونی در کنفرانس معرفی پلی‌استیشن 4، از قابلیت منحصر‌به‌فرد و جالبی به‌نام Suspend/Resume (معلق/ادامه) برای این کنسول صحبت کرد که این امکان را به کاربر می‌دهد تا حتی در حین بازی، کنسول را خاموش کند و با روشن کردن دوباره دستگاه ازطریق دکمه‌ پاور، بلافاصله به ادامه‌ی بازی درست از جایی که کنسول خاموش شده بود، مشغول شود. این قابلیت هنوز روی کنسول قرار داده نشده است اما سونی در بیانیه‌ای اعلام کرد که توسعه‌ی این تکنولوژی را متوقف نکرده‌ و تیم توسعه‌ی فناوری پلی‌استیشن مشغول به کار روی این قابلیت است.
تبلیغات

با وجود گذشت ۱۸ ماه از معرفی، سونی کم‌تر سخنی از فناوری «معلق/ادامه» بیان کرده ولی از طرفی، کاربران پلی ‌استیشن 4 سخت خواستار ارائه‌ این قابلیت هستند. حال سونی در جریان کنفرانس خبری رونمایی از به‌روزرسانی شماره 2.0 کنسول پلی ‌استیشن 4، تأیید کرد که روند توسعه‌ی این پروژه‌ی مهم در حال پیشروی است و سونی هنوز روی آن کار می‌کند تا به مرحله‌ی انتشار برسد. در این کنفرانس هیچ تاریخ انتشاری حتی به‌صورت حدودی برای این قابلیت اعلام نشده است.

مسلما Suspend/Resume یکی از امکانات بسیار خوبی است که کنسول پلی‌استیشن 4 می‌تواند ازطریق آن خود را بیش‌ازپیش متمایز کند؛ اما ظاهرا پیاده‌سازی آن مقداری برای سونی سخت و زمان‌بر است. به‌روزرسانی شماره 2.0 پلی‌استیشن 4 با اسم رمز ماسامونه، در بریتانیا و آمریکا منتشر شده است که امکانات زیادی را مانند قابلیت Share Play، آپلود ویدئو در یوتوب، تعویض قالب گرافیکی و ارتقا فرامین صوتی را به کنسول اضافه کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات