زوم‌اَپ: با Microsoft Remote Desktop از گوشی یا تبلت، پی‌سی خود را کنترل کنید

جمعه ۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مهر ماه سال گذشته مایکروسافت اپلیکیشن Microsoft Remote Desktop را برای اندروید و iOS‌ منتشر کرد. این کمپانی در روزهای اخیر بروزرسانی جدیدی را برای این اپلیکیشن ارائه کرد که مشکلات پیشین در آن حل شده است. با استفاده از این ریموت دسکتاپ می‌‌توان از طریق آیفون، آیپد، گوشی‌های ویندوزفونی و تبلت‌ها و ابزارهای اندروید به پی‌سی متصل شد و آن را کنترل کرد.
تبلیغات

مایکروسافت با در اختیار داشتن تجربه‌ی بکارگیری پروتکل RDP در اتصال انواع سرورها و دسکتاپ‌های ویندوزی به پی‌سی‌، این تجربیات را در اپلیکیشن ریموت دسکتاپ خود نیز به کار گرفته تا کاربران ابزار‌های موبایل امکان استفاده از این فناوری و قابلیت را در گجت‌های قابل حمل خود داشته باشند. همچنانکه پیش‌تر نیز در زومیت خوندید، می‌توان از این اپلیکیشن برای اتصال به پی‌سی‌ها در قالب یک شبکه‌ی داخلی یا در بستر اینترنت استفاده کرد.

MRDInt 1

برای برقراری ارتباط ریموت ابتدا باید در قسمت تنظیمات ویندوز، امکان پذیرش ارتباط Remote Conection را فعال کنید. برای اینکار کافی است در قسمت جستجوی ویندوز خود عبارت System را جستجو کنید یا با کلیک راست روی آیکون Computer در دسکتاپ  انتخاب Properties وارد پنجره‌ی System‌ شوید. در ستون سمت چپ با انتخاب Remote Setting وارد تنظیمات شوید و اجازه لازم برای اتصال ریموت را صادر کنید. سپس بسته به برقراری ارتباط در داخل شبکه‌ی محلی یا اینترنت، باید تنظیمات مربوط را که شامل وارد کردن آدرس IP یا نام کامپیوتر می‌شود، در داخل اپلیکیشن انجام دهید.

MRDInt 2

اپلیکیشن ریموت دسکتاپ مایکروسافت بصورت رایگان برای هر سه پلتفرم اندروید، ویندوزفون و iOS منتشر شده که می‌توانید از لینک‌های زیر آن را دانلود کنید.

اپلیکیشن‌های محبوب خود را از طریق ایمیل app@zoomit.ir با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات