شنیده‌ها حکایت از خرید بلک‌بری توسط لنوو تا پایان هفته‌ی جاری دارد

سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۴
مطالعه 1 دقیقه
سال گذشته‌ی میلادی کمپانی چینی لنوو تلاش‌هایی را برای تصاحب کمپانی کانادایی بلک‌بری انجام داد و علی‌رغم مذارکات دو کمپانی، گفتگوها به دلیل مخالفت نهادهای امنیتی دو کشور کانادا و آمریکا متوقف شد، روز گذشته اخباری منتشر شده که نشان از تصاحب بلک‌بری توسط لنوو تا هفته‌ی جاری دارد.
تبلیغات

به گزارش وب‌سایت Bezinga، منابع آگاه اطلاعاتی را در اختیار این وب‌سایت قرار داده‌اند که حکایت از احتمال ارائه‌ی پیشنهاد رسمی لنوو در هفته‌ی جاری دارد. براساس اطلاعات منتشر شده لنوو پیشنهاد خرید هر سهم به ازای پرداخت ۱۵ دلار را ارائه خواهد کرد که این پیشنهاد تا ۱۸ دلار نیز افزایش خواهد یافت. در حال حاضر هر سهم بلک‌بری ارزشی معادل ۹ دلار دارد که از این‌رو خرید هر سهم با ۱۸ دلار پیشنهاد اغوا کننده‌ای به نظر می‌رسد.

شاید از خود بپرسید که چرا نهادهای امنیتی کانادا و آمریکا با انتقال این کمپانی به لنوو مخالف هستند در حالی که سال گذشته همین کمپانی چینی، موتورولا را از آن خود کرد؟ با توجه به اینکه لنوو یک کمپانی چینی است، به‌نظر نمی‌رسد که نهادهای امنیتی به راحتی اجازه‌ی انتقال زیرساخت‌های امنیتی بلک‌بری را صادر کنند. جلب رضایت مقامات امنیتی دولت‌های کانادا و آمریکا را باید بزرگ‌ترین چالش لنوو در مسیر تصاحب بلک‌بری بدانیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات