کروم‌کست 2 گوگل بزودی از راه خواهد رسید

شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۱
مطالعه 2 دقیقه
به نظر می‌رسد بزودی شاهد ارائه‌ی نسخه‌ی جدید کروم‌کست توسط گوگل خواهیم بود. یک مدل بازنگری شده از کروم‌کست توسط غول جستجو برای دریافت تاییدیه‌های لازم به FCC ارائه شده که درخواست محرمانه ماندن اطلاعات را نیز از سوی گوگل به همراه داشته است.
تبلیغات

 در نتیجه‌ی درخواست محرمانگی ارائه شده توسط گوگل، ما اکنون نمی‌دانیم که این نسخه به چه شکل و از چه نظرهایی با کروم‌کست اصلی تفاوت خواهد داشت. البته تصویر بدست آمده تایید می‌کند که طراحی نسخه دوم این دانگل کوچک نیز از همان طراحی قبلی بهره خواهد برد. در درخواست محرمانگی گوگل چنین گفته شده است:

این تکنولوژی که درخواست گواهی تایید برای آن ارائه شده، از سوی دیگر تولیدکنندگان و ارائه دهندگان سرویس که در حال توسعه‌ی تکنولوژی و خدمات مشابه هستند، تحت فشار رقابتی شدید قرار گرفته است. در صورتی که رقبای گوگل از تشریح قابلیت‌های فوق که برای دریافت تاییدیه ارائه شده آگاه شوند، ممکن است اثرات جانبی آن را بر توان رقابتی گوگل شاهد باشیم و در نهایت موجب محروم شدن گوگل از منافع بازاری شود که در غیر این صورت به دلیل حضور زودتر از رقبا نسیب‌مان می‌شد.

بنابراین گوگل از FCC درخواست کرده تا هیچ تصویر و اطلاعاتی را از قسمت‌های خارجی، داخلی، روند آزمایش، و حتی دفترچه راهنمای کروم‌کست جدید این شرکت بصورت عمومی منتشر نکند. با این وجود به نظر می‌رسد در این دستگاه خبری از وای‌فای 802.11ac 5GHz نیست که اندکی نا امیدکننده است. در درخواست آزمایش مربوطه، تنها از وای‌فای 2.4GHz 802.11n صحبت به میان آمده است.

در پستی که در Reddit منتشر شده بود نیز یکی از اعضای تیم توسعه‌ی کروم‌کست اذعان کرد که «هیچ برنامه‌ای برای معرفی اختصاصی و مانور بر روی این نسخه در دستور کار گوگل قرار ندارد. دلیل اصلی این مساله شباهت قابلیت‌ها و خصوصیات این نسخه به نسخه‌ی اصلی است که به موجب آن اغلب کاربران حتی متوجه تفاوت این دو نخواهند شد. متاسفم، اما نمی‌توانم بیش از این در خصوص این مساله صحبت کنم.»

اما اگر به واقع هیچ تفاوت یا ویژگی دندان‌گیری در میان نیست، این درخواست رازداری و محرمانگی به چه معناست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات