کوالکام درصدد خرید CSR به مبلغ 2.5 میلیارد دلار برای تمرکز بیشتر روی اینترنت اشیا است

جمعه ۲۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۰
مطالعه 1 دقیقه
انقلاب بعدی در دنیای فناوری را باید متعلق به اینترنت اشیا دانست. این حوزه از فناوری در سال‌های اخیر توجه بسیاری از کمپانی‌ها را به خود اختصاص داده، بطوریکه کمپانی‌هایی چون آرم و مدیاتک اقدام به عرضه‌ی کیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در رابطه با اینترنت اشیا کرده‌اند. حال اخباری از کوالکام نیز به گوش می‌رسد که درصدد خرید CSR است.
تبلیغات

کوالکام درصدد خرید کمپانی بریتانیایی CSR به مبلغ ۲.۵ میلیارد دلار است که در زمینه‌ی طراحی تراشه‌ها فعالیت می‌کند. این کمپانی مرداد ماه سال جاری پیشنهاد خرید کمپانی میکروچیپ تکنولوژی را رد کرد. کمپانی Cambridge Silicon Radio که به اختصار CSR نام گرفته، پیش از این بخش موبایل خود را در ازای مبلغ ۳۱۰ میلیون دلار در اختیار سامسونگ قرار داده است، حال آنکه کوالکام در پی خرید بخش دیگری از این کمپانی است.

CSR تراشه‌هایی را برای استفاده در ابزار‌هایی با قابلیت اتصال به یکدیگر تولید می‌کند که مثلا می‌توان از آن‌ها برای شکل گیری بستر اینترنت اشیاء بهره برد. این شرکت دارای متخصصان کارکشته در زمینه‌ی طراحی تراشه‌های ارتباطی بلوتوث و کنترل صدا است. Steve Mollenkopf، مدیرعامل کمپانی کوالکام در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

کمپانی CSR یکی از مجموعه‌های پیشرو در زمینه‌ی فناوری‌های بلوتوث، بلوتوث هوشمند و پردازش صدا است که قرار گرفتن آن در کنار سایر بخش‌های کوالکام می‌تواند مواضع کوالکام را در زمینه‌ی‌های تجاری چون تولید ابزار‌های صوتی موبایل، خودروسازی و گجت‌ استحکام بخشد.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات