رسما تایید شد: Minecraft Pocket Edition برای ویندوز فون عرضه خواهد شد

دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۶
مطالعه 1 دقیقه
نسخه‌ی جیبی (Pocket) بازی ماینکرفت که مدت‌ها پیش برای سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS منتشر شده بود، بالاخره برای ویندوز فون نیز قرار است عرضه شود. احتمال عرضه‌ی این بازی بعد از خرید ۲.۵ میلیارد دلاری استودیو موجانگ توسط مایکروسافت بسیار واضح و روشن بود.
تبلیغات

جنز برگنستن، طراح ارشد استودیو سازنده‌ی ماینکرفت در این باره توضیح داد:

بله من تایید می‌کنم بالاخره نسخه‌ی جیبی ماینکرفت برای ویندیوز فون عرضه خواهد شد. پورتی که انجام دادیم کاملا موفقیت آمیز بوده است، اما هنوز مواردی است که باید قبل از عرضه‌ی بازی آن‌ّها را اصلاح و برطرف کنیم.

انتظاری غیر از این نمی‌رفت که پس از خرید این بازی و استودیو سازنده‌ی آن توسط مایکروسافت، ویندوز فون از وجود این بازی محروم بماند. البته روز قبل از این‌که خبر خرید استودیو توسط مایکروسافت به قیمت ۲.۵ میلیارد دلار تایید شود، آنالیزگری به نام ریک شرلوند خبر از این قرارداد داده بود و اظهار داشت که یکی از اصلی‌ترین دلایل عقد این قرارداد، هدف قرار دادن تجارت موبایل مایکروسافت و تحت تاثیر قراردادن آن به واسطه‌ی قدرت بازی‌هایی مانند ماینکرفت است.

تنها نسخه‌ی جیبی بازی ماینکرفت بر روی اندروید و iOS توانسته است بیش از ۲۱ میلیون نسخه به فروش برساند.

علاوه بر این، عرضه Minecraft برای پلی‌استیشن ویتا نیز روز گذشته به قیمت ۲۰ دلار شروع شده و فردا نیز برای فروش در اروپا آماده خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات