چگونه فایل‌های تلفن هوشمندمان را از طریق وای‌فای به یکدیگر ارسال کنیم؟

دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
این روزها اگر در جمع دوستان هم نباشیم، معمولا با دستگاه‌ها و ابزارهای دیجیتالی متعددی سر و کار داریم و گه گاه لازم می‌شود که فایل‌ها و اطلاعاتی را بین آن‌ها جابجا کنیم. شاید بلوتوث اولین راهی باشد که به ذهن همه برسد اما این شیوه برای فایل‌های حجیم واقعا وقت‌گیر و کند است. در ادامه سه راه برای انتقال سریع فایل‌ها آورده‌ایم.
تبلیغات

اگر چند سالی به عقب باز گردیم به یادمان می‌آید که انتقال اطلاعات از طریق بلوتوث بین موبایل‌ها چه قدر سریع و جذاب بود. در دوران حکم‌رانی گوشی‌هایی همچون نوکیا 6600 هم حجم عکس‌ها و فیلم‌ها به مراتب کمتر از امروز بود و هم تکنولوژی خاصی نبود که به اندازه بلوتوث در دسترس و از آن سریع تر باشد.

امروزه کیفیت عکس‌ها روز به روز بالاتر رفته، فیلم‌ها و سریال‌ها با کیفیت‌های بسیار بالا ضبط و پخش شده‌اند و به ناچار حجم این فایل‌ها به مراتب زیاد و زیادتر شده است. از سوی دیگر قابلیت اتصال WiFi که دورانی منحصر به کامپیوترها و لپ تاپ‌ها بود، تقریبا در همه‌ی تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها و ... یافت می‌شود. به همین خاطر می‌توان از WiFi برای انتقال اطلاعات بین دستگاه‌های مختلف با سرعت بالا استفاده کرد. توجه کنید که این انتقال نیازی به اینترنت ندارد و فقط اتصال آن بر مبنای WiFi است. در این مطلب قصد داریم ۳ اپلیکیشن که از این شیوه برای ارسال اطلاعات استفاده می‌کنند را به شما معرفی کنیم.

۱. SHAREit

برنامه‌ی SHAREit لنوو یکی از قوی‌ترین و خوش‌نام ترین نمونه‌های موجود برای ارسال فایل از طریق WiFi است. طبق ادعای سایت سازنده‌ی آن، این برنامه قادر است فایل‌ها را با سرعت ۶۰ برابر سریع‌تر از بلوتوث ارسال کند. به لطف رابط کاربری زیبای آن، کار با SHAREit آسان و سریع شده است.

share-over-wifi-1

ویژگی که شاید در هر برنامه‌ای یافت نشود، وجود اپلیکیشن SHAREit برای سیستم عامل‌های گوناگون است. این برنامه برای اندروید، iOS و ویندوز منتشر شده که ارتباط بین دستگاه‌های مختلف از سیستم‌عامل‌های متفاوت را بیش از پیش راحت و سریع می‌کند. این موضوع به طور خاص برای کاربران آیفون و آیپد خبری خوبی است چون همه ما کم و بیش از محدودیت‌های بلوتوث این دستگاه‌ها خبر داریم. همچنین این برنامه می‌تواند فایل‌ها را به صورت گروهی با 5 نفر به اشتراک بگذارد.

با آزمون‌هایی که ما انجام دادیم با این شیوه می‌توان حجمی در حدود 2 گیگابایت را در عرض 6 تا 7 دقیقه بین گوشی‌های هوشمند میان رده انتقال داد که سرعت بسیار بالا و ستودنی است.

 

۲. Zapya

دیگر اپلیکیشنی که به گفته‌ی سازندگان آن بیش از 70 میلیون کاربر در دنیا دارد، Zapya است. زاپیا هم از اتصال WiFi برای جابجایی اطلاعات بین دستگاه‌های اندرویدی، iOS و ویندوزی استفاده می‌کند. سرعت این برنامه هم بسیار بالا است و گفته می‌شود ۴۰ برابر از بلوتوث سریع‌تر انتقال می‌دهد.

share-over-wifi-2

Zapya از رابط کاربری زیبا و متفاوتی بهره‌مند است. با باز کردن این برنامه، اطلاعات روی گوشی یا تبلت شما به گروه‌های مختلف عکس، برنامه، فیلم و ... تقسیم می‌شوند تا انتخاب فایل برای فرستادن ساده‌تر شود. زاپیا تعداد قابل توجهی بازی هم ارائه می‌دهد که با استفاده از همین برنامه بتوان تحت شبکه با دوستان بازی کرد.

 

۳. WiFi Shoot

برنامه وای فای شوت، یک نرم‌افزار بسیار ساده برای انتقال فایل‌ها با سرعت بالا بین دستگاه‌های اندرویدی از طریق وای فای است. این برنامه یک تفاوت با سایر موارد معرفی شده در شیوه اتصال دارد و آن استفاده از استاندارد WiFi Direct برای اتصال دو دستگاه است. WiFi Direct یک استاندارد برای اتصال دستگاه‌های دارای وای‌فای بدون نیاز به اکسس پوینت است. امروزه اکثر دستگاه‌های اندرویدی این استاندارد را در خود دارند و نیاز به برنامه‌ای مثل WiFi shoot دارند تا از آن برای جابجا کردن فایل‌ها استفاده کنند.

share-over-wifi-3

البته سعی کنید از این نرم‌افزار برای جا بجایی عکس‌ها و فیلم‌هایی استفاده کنید که فرمت‌های معمول و استاندارد دارند. هر فایلی را نمی‌توان با WiFi Shoot جابجا کرد!

 

دو نکته پایانی: اول آن که برای استفاده از این روش‌ها، هم فرستنده و هم دریافت کننده باید برنامه اشتراک‌گذاری مربوطه را داشته باشند. دوم این که اگر از اندروید کیت‌کت استفاده می‌کنید، در تنظیمات این برنامه‌ها محل ذخیره سازی فایل‌ها را حافظه داخلی دستگاه انتخاب کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات