پخش‌کننده موسیقی NWZ-A17 سونی صدایی شفاف‌تر از آیپاد تولید می‌کند

یک‌شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۷
مطالعه 2 دقیقه
سونی در جریان برگزاری مراسم خود در نمایشگاه IFA 2014 برلین نسل جدید پخش‌کننده‌ی موسیقی خود را از سری واکمن معرفی کرد تا همچنان به افسانه‌ی واکمن که از دهه‌ی ۸۰ میلادی آغاز شده، ادامه دهد. سونی در طول سال‌ها نسخه‌های مختلفی از واکمن را در قالب پخش‌کننده‌های ویدئو، سی‌دی و طیف وسیعی از محصولات عرضه کرده، اما جدیدترین محصول از این سری، یعنی NWZ-A17 قابلیت‌های جالبی دارد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

NWZ-A17 از جمله‌ی باریک‌ترین پخش‌کننده‌‌های HD موسیقی است که از بدنه‌ی بسیار باریکی بهره می‌برد بطوریکه ابعاد این محصول برابر ۴۴.۴ در ۱۰۹.۱ در ۹.۱ میلی‌متر بوده و وزن آن نیز برابر ۶۶ گرم است. استفاده از صفحه‌ی نمایش از نوع TFT LCD با پوشش ضدانعکاس در کنار کلیدهای کنترلی که استفاده از آن‌ها بسیار ساده است، این پخش‌کننده‌ی موسیقی را از رقبا جدا می‌کند.

NWZ-A17 از حافظه‌ی داخلی به ظرفیت ۶۴ گیگابایت با قابلیت افزایش از طریق میکرو SD تا ۱۹۲ گیگابایت در کنار امکان پخش موسیقی تا ۵۰ ساعت بهره می‌برد. این پخش‌کننده‌ قادر است تا فایل‌های موسیقی با پسوند‌های MP3 ،WMA ،WMA Lossless ،AAC ،FLAC ،AIFF ،WAV و ALAC را با رزولوشن ۱۹۲ کیلوهرتز و ۲۴ بیت پخش کند. نکته‌ی جالب توجه در مورد این بخش‌کننده‌ی اچ‌دی موسیقی عدم پشتیبانی از فرمت DSD سونی است.

با استفاده از این پخش‌کننده‌ و مقایسه‌ی آن با آیپاد کلاسیک که از موسیقی ریپ شده با فرمت ALAC بهره می‌برد، می‌توان به تفاوت‌ها پی برد، بطوریکه پخش‌کننده‌ی اچ‌دی واکمن سونی صدا را با وضوح بیشتری پخش کرده و در واقع می‌توان حتی فضای موجود میان اصوات سازهای مختلف را نیز تشخیص داد و صداها را به شکل تفکیک شده شنید. برای استفاده از پتانسیل بالای پخش‌کننده‌های موسیقی اچ‌دی، مخصوصا آخرین محصول سونی، باید از هدفون‌های مناسبی نیز بهره برد، در غیر اینصورت NWZ-A17 تمام قابلیت‌های خود را نمایان نمی‌سازد.

در مقایسه با سایر پخش‌کننده‌های موسیقی موجود در بازار، واکمن سونی با توجه به بهره‌گیری از ابعادی کوچکتر، ضخامت کمتر، صفحه‌ی نمایش با روکش ضد انعکاس و همچنین رابط‌کاربری که کار با آن راحت‌تر است، گزینه‌ی بهتری به‌نظر می‌رسد. این محصول با قیمتی برابر ۲۹۹.۹۹ دلار در بازار آمریکا به فروش می‌رود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات