آیفون‌های جدید رکورد فروش لوازم جانبی را شکستند

شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۳
مطالعه 2 دقیقه
اپل تنها شرکتی نبود که رکورد فروش را در نسل جدید تلفن‌های همراهش شکست. به گفته‌ی تحلیل گران مالی تولید کنندگان لوازم جانبی برای آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس در طول ۲ هفته‌ی گذشته موفق به فروش ۲۴۹ میلیون دلار از محصولات خود شده‌اند.
تبلیغات

این میزان فروش پس از ۱ ماه از توزیع این تلفن‌ها تعجب‌آور است، ۲۴۹ میلیون دلار فروش نشان دهنده‌ی رشد ۴۳ درصدی نسبت به ۲ هفته‌ی آغازین توزیع تلفن‌های قبلی اپل است، در صورتی که سال گذشته در مدت مشابه تنها شاهد ۱۷ درصد افزایش فروش لوازم جانبی آیفون 5s بودیم. به نظر می‌رسد تولیدکنندگان لوازم جانبی با بررسی تصاویر لو رفته از آیفون ۶ قبل از عرضه‌ی آن به طراحی محصولات مرتبط با آن اقدام کرده و به این وسیله به سرعت پس از عرضه تعداد زیادی از لوازم جانبی مختلف را به بازار عرضه کرده‌اند.

بیشترین فروش لوازم جانبی برای نسل جدید تلفن‌های اپل مربوط به محافظ‌ها بوده است. برای آیفون‌های جدید سیلی از محافظ‌های گوناگون عرضه شده که از تنوع بالایی برخوردار هستند. فروش محافظ نمایشگر ۱۲۰ درصد نسبت به ۲ هفته‌ی اول افزایش یافته و فروش محافظ‌های بدنه ۷۸ درصد از لحاظ قیمت کل و ۶۳ درصد از نظر تعداد افزایش داشته است. فروش دیگر تجهیزات جانبی نیز با رشد همراه بوده؛ اما نه به میزان لوازم جانبی محافظتی. فروش هدفون و میکروفن ۱۰ درصد افزایش داشته و بلندگوی بلوتوث نیز ۵ درصد افزایش یافته است.

gsmarena 001

میزان فروش لوازم جانبی هنوز هم می‌تواند بیشتر شود، طبق این گزارش ۴۱ درصد از خریداران آیفون جدید لوازم جانبی را در هنگام خرید آیفون تهیه می‌کنند اما ۵۹ درصد بقیه پس از ترک فروشگاه اقدام به خرید این لوازم می‌کنند. بعضی از خریداران نیز با این که در هنگام خرید آیفون لوازم جانبی خریده‌اند اما باز هم اقدام به خرید آن‌ها می‌کنند، به بیان دیگر احتمال این که مشتریان اپل پس از ترک فروشگاه اقدام به خرید لوازم لوازم جانبی کنند ۲ برابر زمان خرید آیفون ۶ است. تعطیلات کریسمس فرصتی فوق‌العاده برای تولید کنندگان این محصولات جهت افزایش فروش و درآمد به شمار می‌رود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات