باتری کوچک پاناسونیک صنعت ابزارهای پوشیدنی را هدف گرفته است

جمعه ۱۸ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۸
مطالعه 1 دقیقه
همانطور که می‌دانید باتری‌ها و البته وزن و ابعاد آن‌ها جزو مهم‌ترین اجزای صنایع الکترونیک به شمار می‌آید به ویژه که هم امروزه با مورد توجه قرار گرفتن ابزارهای پوشیدنی نیاز به باتری‌های بهتر بیشتر احساس می‌شود. باتری جدید پاناسونیک نیز چنین هدفی را در نظر داشته است، چراکه با ابعاد 20 در 3.5 میلی‌متری خود کوچک‌ترین باتری استوانه‌ای لیتیوم-یون دنیا به شمار می‌آید.
تبلیغات

این باتری تنها 0.6گرم وزن دارد و ظرفیت اسمی آن نیز 13 میلی آمپر ساعت با ولتاژ اسمی 3.75 ولت است. بیشینه‌ی ولتاژ شارژ آن 4.2 ولت است. ضمن اینکه پوشش خارجی فولاد ضد زنگ آن از باد کردن آن جلوگیری می‌کند. این باتری از همان الکترودهای مارپیچی مورد استفاده در باتری‌های لیتیم-یون معمول بهره می‌برد که امکان ایجاد سطح زیادی بین دو الکترود را به باتری می‌دهد، این امر برای دستیابی به خروجی بالای این باتری ضروری است. این خروجی بالا در حدی است که می‌تواند یک سامانه‌ی ارتباطی NFC را تامین کند.

cg-320-0

در کنار ابزارهای پوشیدنی پاناسونیک می‌خواهد این باتری‌ها را در سایر ابزارهای الکترونیکی کوچک همچون سربندها و خودکار‌ها نیز به کار ببرد. تولید انبوه این باتری‌ها در اوایل سال آینده آغاز خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات