یاهو استارت‌آپ «اسپارک» را از آن خود کرد

چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
وب‌سایت کمپانی اسپارک (Sparq) روز سه‌شنبه، خبر از پایان کار این کمپانی تازه‌کار داد؛ چراکه یاهو این استارت‌آپ را از آن خود کرده است. این کمپانی در زمینه‌ی بازاریابی به فعالیت مشغول بود.
تبلیغات

هنوز اطلاعاتی از جزئیات این خرید منتشر نشده است؛ اما به‌نظر می‌رسد این خرید هزینه‌ی چندن زیادی برای یاهو دربرنداشته است. براساس گزارش آلکس‌ویلهلم، اسپارک در سال 2010 تأسیس شد و در این مدت درآمدی 1.7 میلیون دلاری را از آن خود کرده است.

این استارت‌آپ فناوری مخصوصی را با نام Deep Link برای اپلیکیشن‌های تلفن‌های‌هوشمند پدید آورده است که می‌توان با استفاده از آن، یک لینک را دقیقاً آدر‌س‌دهی کرد. در اینصورت یک آدرس در یک ایمیل یا خبر، کاربر را به صفحه‌ی خرید این اپلیکیشن هدایت خواهد کرد تا از گمراهی کاربر به‌دلیل هدایت آن به صفحه‌ی اصلی وب‌سایت، خودداری کند.

برای درک بهتر این موضوع بهتر است محصول Catalog Spree‌ را در نظر بگیریم. این کمپانی اپلیکیشن‌هایی را برای ابزار‌های اپلی تولید می‌کند. اپلیکیشن مذکور، مخصوص نمایش کاتالوگ‌های فروشگاه‌ها و تولیدکننده‌ی انواع لوازم و ارائه‌دهندگان خدمات است. این کمپانی برای لینک دادن صحیح و دقیق محصولات درج شده در این کاتالوگ‌ها از طریق ایمیل، از فناری اسپارک استفاده کرده است.

اسپارک در شهر سیاتل بنا نهاده شده و چندین نفر در آن مشغول به‌کار هستند. مؤسس این کمپانی پیش از تأسیس این کمپانی نوپا، به‌عنوان یک توسعه‌دهنده، در کمپانی Expedia مشغول به کار بوده است.

خوزه‌چور، مؤسس این کمپانی در بیانیه‌ای که در وب‌سایت اسپارک قرار داده است، خبر از ادامه‌ی کار کارکنان این کمپانی، در قالب کارمندان یاهو داده است.

در ادامه، بیانیه مدیرعامل اسپارک را مشاهده خواهید کرد که به خرید کمپانی مطبوعش توسط یاهو اشاره می‌کند.

یاهو اسپارک را از آن خود کردبسیار هیجان‌انگیز است تا اعلام کنم که کمپانی یاهو، اسپارک را از آن خود کرده است. ما راه بسیار درازی را طی کرده‌ایم تا این کمپانی را از هیچ، به جایگاه کنونی آن برسانیم. بسیار مفتخریم که سرویسی را ایجاد نموده‌ایم که تاکنون توسط میلیون‌ها کاربر مورد استفاده قرار گرفته است.از تمامی دوستان، اعضای خانواده، سرمایه‌گذاران و تمامی افرادی که در سال‌های گذشته ما را تشویق کردند، سپاس‌گزاریم. ما همیشه به دنبال ایجاد و ارائه‌ی سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های جدید برای تلفن‌های‌هوشمند و ابزار‌های قابل‌حمل بودیم و در ادامه نیز شور و اشتیاق خود را در قالب کمپانی یاهو ادامه خواهیم داد. کلمات قادر به توصیف احساسات ما از ملحق شدن به چنین تیم قدرتمند و جو دوست‌داشتنی، برای ادامه فعالیت نیست. ما مسیر طولانی را پیش روی خود داریم.از این پس ما سرویس خود را بیش از پیش گسترش داده و مشتریان سابق خود را با ارائه‌ی سرویس‌های پشتیبانی بهره‌مند خواهیم ساخت.بار دیگر به‌دلیل پشتیبانی و حمایت انجام شده از طرف تمامی اعضای تیم اسپارک، از شما تشکر و قدردانی می‌کنم.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات